چگونه از چندین سرور DNS در ویندوز استفاده کنیم؟

چگونه از چندین سرور DNS در ویندوز استفاده کنیم؟

با این ابزار به راحتی سرور DNS خود را تغییر دهید.

اگر قصد دارید سرعت اینترنت خود را بالا ببرید و یا فیلترها را دور بزنید احتمالاً به سرورهای DNS برخورده‌اید که برای ترجمله‌ی نام دامنه‌ی وب‌سایت به آدرس IP استفاده می‌شود. 

درحالی که استفاده از DNS پیش‌فرض شرکت‌های ISP به اندازه‌ی کافی خوب است اما شخصی سازی DNS مزایای زیادی دارد. گشتن در تنظیمات کامپیوتر برای تغییر ارائه دهنده‌ی DNS کار بیهوده‌ای است و نگاه داشتن همه‌ی آدرس‌های IP سرورDNS همیشه کار راحتی نیست. خوشبختانه به راحتی می‌توان این مشکل را حل کرد: 

DNS

 

1- Public DNS Server Tool را دانلود کنید. 

2- فایل زیپ شده را اکسترکت کرده و فایل PublicDNS.exe درون آن را اجرا کنید. 

3- اجازه‌ی دسترسی لازم را به اپلیکیشن بدهید تا برنامه باز شود. 

4- در ابتدا باید از تنظیمات DNS خود بکاپ بگیرید. از نوار منو Backup > Backup را انتخاب کرده و مکانی را برای ذخیره‌ی بکاپ انتخاب کنید. 

5- وقتی که کارتان تمام شد از منو بالایی کارت وایرلس خود را انتخاب کرده و Select all را کلیک کنید تا تغییرات روی همه اعمال شود. اگر هم اتصال اترنت و هم وایرلس دارید ممکن است چندین گزینه با شما ارائه شود. 

6- سپس سرور DNS مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید. این ابزار در حال حاضر 16 مورد از جمله Public DNS گوگل، OpenDNS و غیره را پشتیبانی می‌کند. 

7- وقتی که سرور مورد نظر شما هایلایت شد روی Change کلیک کنید. 

برای این که تنظیمات اصلی خود را باز گردانید به Backup > Restore رفته و فایل بکاپ خود را وارد کنید. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر