هواوی در حال تلاش برای جایگزینی سیستم عامل خودش با اندروید

هواوی در حال تلاش برای جایگزینی سیستم عامل خودش با اندروید

شرکت هواوی به خاطر تحریم‌های امریکا در حال توسعه یک سیستم عامل جدید است.

این روزها شرکت‌های بزرگ چینی مثل هواوی شانس خیلی زیادی برای رساندن دستگاه‌هایشان به امریکای شمالی ندارند درضمن ممکن است گوگل و اندروید نیز آن‌ها را تحریم کند. اما به نظر می‌رسد که شرکت هواوی یک نقشه‌ی دیگر برای حل این مشکل دارد.

یک منبع خبری نزدیک به هواوی اعلام کرده که این شرکت در حال ساخت سیستم عامل موبایل خودش است تا اگر روابطش با دولت امریکا بدتر شد بتواند اثر تحریم‌ها را جبران کند.

دولت امریکا هردو شرکت هواوی و ZTE را تهدید علیه امنیت ملی شناسایی کرده است البته هیچ مدرک موثقی در این زمینه ارائه نشده است. در نتیجه این شرکت‌های چینی شرایط خود را در بازار امریکا خوب نمی‌بینند، درضمن این احتمال وجود دارد که گوگل نیز به تحریم کننده‌ها بپیوندد.

شرکت هواوی در سال 2012 در حال ساخت یک سیستم عامل مشابه برای دسکتاپ و تبلت بود. در حالی که این سیستم عامل هنوز به اندازه‌ی اندروید استاندارد نیست اما این نرم افزار برای زمانی که تنش‌ها بیشتر شد به عنوان یک برنامه‌ی پیشگیرانه در نظر گرفته شده است.

این شرکت در حال حاضر اعلام کرده که فعلاً قصد ندارد سیستم عامل خودش را منتشر کند و فعلاً تمرکزش را روی ساخت محصولاتی گذاشته که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند.

خدمات اصلی گوگل در چین مسدود هستند و سیستم عامل هواوی دسترسی خود را به این سرویس‌ها و آرشیو بزرگی از اپلیکیشن‌های اندروید را از دست می‌دهد. با این حال اگر شرکت گوگل آن‌ها را تحریم کند راه دیگری برایشان باقی نخواهد ماند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر