توییتر دیگر اجازه‌ی تبلیغ را به شرکت کمبریج آنالیتیکا نمی‌دهد

توییتر دیگر اجازه‌ی تبلیغ را به شرکت کمبریج آنالیتیکا نمی‌دهد

توییتر اعلام کرده که در پی رسوایی فیسبوک دیگر به شرکت کمبریج آنالیتیکا اجازه‌ی تبلیغات نمی‌دهد.

گوگل می‌گوید که پول کمبریج آنالیتیکا را نمی‌خواهد و دیگر نمی‌گذارد که این شرکت روی پلتفرمش تبلیغ کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

این تصمیم به این دلیل گرفته شد که شرکت کمبریج آنالیتیکا از مدل تجاری استفاده می‌کند که مورد قبول سیاست‌های تبلیغاتی توییتر نیست. البته اگر این شرکت قوانین را رعایت کند هنوز می‌تواند در پلتفرم ما باقی بماند. 


البته این اولین جنجال بین کمبریج آنالیتیکا و توییتر نیست. چرا که به گزارش تلگراف، این شرکت که با استفاده از یک اپلیکیشن فیسبوک اطلاعات میلیون‌ها کاربر را دزدید پیش از این نیز در اواخر سال 2014 از توییتر اطلاعات خریداری کرده بود. 
شاید این موضوع کمی خطرناک به نظر برسد اما نگران نشوید، چرا که پس از اعلام این خبر توییتر در دفاع از خود گفت که تنها داده‌هایی را فروخته که به هر حال در دسترس عموم قرار داشته است. 
این شرکت گفت: « ما هیچ گونه اطلاعات محرمانه و شخصی را درمورد افرادی که از توییتر استفاده می‌کنند به این شرکت نفروخته‌ایم. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر توییتر طبیعتی عمومی دارد. مردم به توییتر می‌آیند تا حرف خود را به همه بزنند و توییت‌های عمومی برای هرکسی قابل دسترسی است. شرکت GSR که خریدار اصلی این اطلاعات بود تنها یک بار به API دسترسی داشت که شامل نمونه‌های تصادفی از توییت‌های عمومی از تاریخ دسامبر 2014 تا آوریل 2015 می‌شد.» 
بر کسی پوشیده نیست که فروش اطلاعات، یکی از منابع اصلی درآمد توییتر است اما این روند خیلی هم ساده نیست. پیش از آن که توییتر توییت‌های کاربرانش را بفروشد از مشتری می‌خواهد که توضیح دهد چه برنامه‌ای برای توییت‌ها داشته و چرا قصد خرید آن‌ها را دارد. درضمن این شرکت تنها امکان دسترسی به توییت‌های یک دوره زمانی خاص را فراهم می‌کند. این سیاست با سیاست‌های فیسبوک هنگامی که اپلیکیشن GSR در حال جمع آوری اطلاعات درمورد عقاید سیاسی کاربران بود متفاوت است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر