چگونه اطلاعاتی که ویندوز10 ذخیره کرده و به مایکروسافت می‌فرستد را ببینیم و حذف کنیم؟

چگونه اطلاعاتی که ویندوز10 ذخیره کرده و به مایکروسافت می‌فرستد را ببینیم و حذف کنیم؟

ویندوز 10 اطلاعاتی را درمورد کاربر ذخیره کرده و برای مایکروسافت می‎فرستد. اما حال شما می‌توانید این اطلاعات را دیده و اگر خواستید حذف کنید.

آپدیت بهاره ویندوز 10 قابلیت‌های جدید زیادی را به آن اضافه کرده است. بعضی از این قابلیت‌ها ویندوز 10 را بهتر می‌کنند و بعضی دیگر برای نگرانی‌های امنیتی کاربران ساخته شده‌اند. 

یکی از قابلیت‌های جدید مشاهده‌ی اطلاعاتی است که برای مایکروسافت فرستاده می‌شود. مدت‌هاست که مایکروسافت به خاطر این موضوع که اطلاعات ویندوز 10 را ذخیره کرده و به مایکروسافت می‎فرستد مورد انتقاد قرار گرفته است. حال این شرکت به شما اجازه می‌دهد اطلاعاتی را که کامپیوترتان ذخیره می‌کند و برای مایکروسافت می‌فرستد دیده و اگر خواستید آن را حذف کنید. (البته برای استفاده از این قابلیت حتماً باید آپیدت آوریل 2018 را دریافت کرده باشید.) 

چگونه اطلاعاتی را که ویندوز 10 ذخیره می‌کند مشاهده کرده و حذف کنیم؟ 

windows

 

1- اول قابلیت مشاهده داده را فعال کنید. به Settings > Privacy > Diagnostics & feedback رفته و Diagnostic data viewer را فعال کنید. البته باید بدانید که این روند یک گیگابایت فضا اشغال می‌کند. 

2- روی دکمه Diagnostic Data Viewer کلیک کنید. در این قسمت به مایکروسافت استور فرستاده می‌شوید و می‌توانید اپلیکیشن Diagnostic Data Viewer  را نصب کنید. روی آن کلیک کنید تا باز شود. از منو شروع نیز می‎توانید استفاده کنید. 

3- در سمت چپ اپلیکیشن در بخش events می‌توانید دقیقاً ببینید که چه اطلاعاتی به مایکروسافت فرستاده می‌شود.

4- در کادر جست و جو می‌توانید اطلاعاتی را مورد بعضی از اپلیکیشن‌ها ببینید. 

5- برای انتقال اطلاعات برای استفاده شخصی روی دکمه Export در سمت چپ کلیک کنید تا اطلاعات به صورت فایل CSV ذخیره شود. 

6- در نهایت اگر نمی‌خواهید این اطلاعات برای مایکروسافت فرستاده شود روی دکمه Delete در صفحه تنظیمات کلیک کنید. 

اگر زیاد از آن استفاده نمی‌کنید آن را غیرفعال کنید تا هرگاه یک گیگابایت از ظرفیت شما را پر نکند. درضمن در صفحه‌ی Diagnostics & feedback می‎توانید تنظیمات خود را از حالت Full به Basic تغییر دهید تا اطلاعات کمتری برای مایکروسافت فرستاده شود. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر