همین امروز رمز توییتر خود را تغییر دهید

همین امروز رمز توییتر خود را تغییر دهید

اگر از توییتر استفاده می‌کنید رمز خود را تغییر دهید چرا که شرکت توییتر یک اشتباه بزرگ انجام داده است. در حالی که خبری درمورد هک شدن هیچ حساب کاربری منتشر نشده اما این شرکت شبکه‌ی اجتماعی اصرار دارد که رمز خود را تغییر دهید. 
در یک پست وبلاگی، توییتر اعلام کرد که اشتباه بزرگی رخ داده است. به این صورت که رمزها همه در یک لاگ اینترنال بدون تابع درهم سازی نوشته شده‌اند و در نتیجه کارمندان توییتر به آن‌ها دسترسی دارند. 
شرکت توییتر از تابع درهم سازی برای مخفی کردن رمزهایش استفاده می‌کند. درهم سازی با تعدادی حروف و اعداد جای رمزها را می‌گیرد. در نتیجه شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید با رمز خود وارد حسابتان شوید. 
بنا گفته‌ی توییتر، یک باگ که جدیداً یافته شده رمزها را پیش از این که روند درهم سازی صورت گیرد در یک لاگ درونی نوشته است. توییتر این باگ را پیدا کرده، آن را حل کرده و رمزهایی که درهم سازی نشده بودند را از لاگ اینترنال خارج کرده است. 
اما با این که موضوع حل شده است توییتر می‌گوید که همه باید رمز خود را خیلی سریع عوض کنند. از آنجایی که توییتر یک پلتفرم قابل اعتماد است وقتی که می‌گوید کاری را انجام دهید همه‌ی ما بی چون و چرا حرفشان را می‌پذیریم. 
این موضوع که توییتر چنین مشکل بزرگی را اعلام کرده جای تقدیر دارد چرا که بسیاری از شرکت‌ها سال‌ها رخنه‌های امنیتی خود را مخفی می‌کنند تا نام شرکتشان خدشه‌دار نشود. اما توییتر با این کار خود 330 میلیون کاربر را از خطر هک شدن نجات داده است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر