نحوه‌ی اضافه کردن سوال امنیتی به حساب کاربری لوکال ویندوز10

نحوه‌ی اضافه کردن سوال امنیتی به حساب کاربری لوکال ویندوز10

اصلاً حس خوبی نیست که رمز کامپیوتر را فراموش کنیم. خوشبختانه اگر برای ورود به ویندوز10 از حساب کاربری مایکروسافت استفاده می‌کنید می‌توانید از طریق سایت مایکروسافت به راحتی رمز خود را تغییر دهید. اما اگر حساب کاربری لوکال دارید اوضاع متفاوت است. اگر آن را فراموش کنید باید مسیر سختی را برای تغییر رمز حساب خود طی کنید.

آپدیت آوریل 2018 ویندوز10 قابلیت جدید و خوبی را اضافه کرده که کار شما را بسیار راحت می‌کند: می‌توانید سوال امنیتی به حساب خود اضافه کنید.

windows

 

برای این کار به Settings و سپس به Accounts > Sign-in options بروید.

تیتر Password را بیابید. زیر دکمه‌ی Change لینک Update your security questions را می‌بینید ( اگر آن را نبینید به این معنی است که از طریق حساب مایکروسافت خود وارد می‌شوید.)

رمز حساب کاربری خود را تایید کنید. سپس سه کادر می‌بینید که می‌توانید در آن سوالی را که می‌خواهید پاسخ دهید بیابید.

سوال خود را انتخاب کنید و آن را به دقت پاسخ دهید. پاسخ خیلی مشخصی به سوال ندهید.

وقتی که به هر سه سوال پاسخ دادید روی Finish کلیک کرده و رمز حساب خود را وارد کنید.

برای ریست کردن رمز لینک Reset password را که در زیر کادر ورودی رمز قرار دارد بیابید. وقتی که یک رمز اشتباه وارد کردید آن را می‌بینید.

پاسخ صحیح را به سه سوال بدهید تا بتوانید رمز حساب خود را ریست کنید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر