ویندوز 10 اسکرین شات گرفتن را ساده‌تر تصور کرده است

ویندوز 10 اسکرین شات گرفتن را ساده‌تر تصور کرده است

مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز 10 اسکرین شات گرفتن را ساده‌تر تصور ما کرده است تنها با فشردن سه دکمه می‌توانید اسکرین شات بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید و یا روی آن نوشته قرار دهید.

اسکرین شات (screen shot) یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که حتماً شما هم بارها و بارها از آن استفاده کرده‌اید. در ویندوز 10 با استفاده از دکمه screen shot و یا ابزار snipping Tool می‌توانستید اسکرین شات (screen shot) بگیرید اما حالا مایکروسافت با عرضه پیش‌نمایش ویندوز 10 اینسایدر بیلد 17661 کار را برای شما ساده‌تر از قبل کرده است و امکانی فراهم کرده است که به‌سرعت و به‌سادگی بتوانید از صفحه‌نمایش اسکرین شات بگیرید.

ابزار جدید اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10 اینسایدر

برای اینکه بتوانید در ویندوز 10 از بخشی از صفحه‌نمایش اسکرین شات (screen shot) بگیرید تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. سه دکمه ویندوز، shift و S را به‌صورت هم‌زمان بفشارید.
  2. بخشی از صفحه که می‌خواهید از آن اسکرین شات بگیرید را انتخاب کنید.

اسکرین شات گرفته شده به کلیپ برد می‌رود. ضمناً به محض اینکه از با استفاده از این روش از بخشی از صفحه اسکرین شات بگیرید نوتیفیکیشنی نمایش داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن روی عکس گرفته شده چیزی را بنویسید و یا اینکه آن را به اشتراک بگذارید.

ابزار جدید اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10 اینسایدر

ابزار جدید اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10 اینسایدر

 

جالب است بدانید مایکروسافت حتی کار را برای شما ساده از فشردن سه دکمه کرده است. تنها با فشردن دکمه اسکرین شات هم می‌توانید این کار را انجام دهید تنها کافی است برای یک بار تنظیمات زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد بخش keyboard setting شوید.
  2. می‌بینید که گزینه جدیدی به نام Use the Print Screen key to launch screen snipping اضافه شده است. این گزینه را روی حالت on قرار دهید.

 

  برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید.

منبع خبر: windows


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر