مسئله تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل با استفاده از فیلترشکن به کجا رسید؟

مسئله تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل با استفاده از فیلترشکن به کجا رسید؟

بعد از اعمال فیلترینگ تلگرام، ایرانسل تعرفه استفاده از اینترنت در صورت استفاده از VPN و فیلترشکن را تغییر داد و باعث نارضایتی شد اما این مسئله به کجا رسید؟

همانطور که می‌دانید حدود یک هفته از اعمال فیلترینگ تلگرام در کشور می‌گذرد بااین‌وجود به نظر می‌رسد کاربران زیادی به جای مهاجرت به سایر پیام‌رسان‌ها چه خارجی و چه داخلی، ترجیح داده‌اند که با استفاده از فیلترشکن از تلگرام استفاده کنند.

دراین‌بین صبح امروز تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از تغییر تعرفه‌های ایرانسل خبر می‌داد و بخشی این تغییرات که با واکنش شدید مردم همراه بود به استفاده کاربران از فیلترشکن اشاره داشت! درواقع ایرانسل بندی از تغییرات تعرفه خود نوشته بود که درصورتی‌که کاربران از فیلترشکن استفاده کنند، هزینه اینترنت آن‌ها به‌صورت عادی محاسبه می‌شود. این بند دقیقاً به‌صورت زیر بود:

در صورت استفاده از VPN/فیلترشکن یا اتمام ترافیک ملی، هزینه استفاده از اینترنت به‌صورت عادی محاسبه می‌شود.

بندهای تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل در صورت استفاده از VPN و فیلترشکن

بندهای تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل در صورت استفاده از VPN و فیلترشکن

 

به گزارش خبرگزاري مهر این اپراتور در اطلاعیه‌ای آورده است که در صورت به کار بردن نرم‌افزارهای تغییردهنده IP در زمان استفاده از اینترنت، با توجه به عدم توانایی شناسایی آن توسط سیستم، حجم مربوط به ترافیک ملی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و درنتیجه امکان اعمال ترافیک ملی وجود نخواهد داشت.

این مسئله نارضایتی‌های زیادی را به دنبال داشت تا جایی که سردبیر روزنامه قانون در اعتراض به این مسئله به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توییتی را با متن زیر ارسال کرد:

آقای وزیر خبر دارید چه اتفاقی در ایرانسل و احتمالاً سایر سرویس‌ها در حال افتادن است؟

ایرانسل اعلام کرده در صورت استفاده از فیلترشکن، با وجود خریداری بسته اینترنت، هزینه را بر اساس تعرفه آزاد محاسبه خواهد کرد! در سکوت دولت، به‌راحتی به خود حق می‌دهند که حقوق مصرف‌کننده را خدشه‌دار کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این توییت قول پیگیری موضوع را با کاربران داد:

ضمن تشکر از اطلاع‌رسانی شما، از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستم شکایت شما از شرکت ایرانسل را تا پایان روز یکشنبه رسیدگی نماید و در صورت تخطی از مقررات حقوق مصرف‌کنندگان اعاده گردد. گزارش این رسیدگی تا پایان روز یکشنبه طی اطلاعیه‌ای منتشر خواهد شد.

اعتراض به تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل و پاسخ وزیر ارتباطات

اعتراض به تغییر تعرفه اینترنت ایرانسل و پاسخ وزیر ارتباطات

 

بنا به قول وزیر منتظر به‌روزرسانی این خبر تا پایان امروز باشید.

پيشنهاد فيسيت : نتیجه پیگیری تغییر تعرفه‌های اینترنت ایرانسل مشخص شد

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر