تأثیر فیلترینگ تلگرام بر استفاده از پیام ‌رسان‌های داخلی و فعالیت در تلگرام

تأثیر فیلترینگ تلگرام بر استفاده از پیام ‌رسان‌های داخلی و فعالیت در تلگرام

تأثیر فیلترینگ تلگرام بر استفاده از پیام ‌رسان‌های داخلی و فعالیت در تلگرام كاهش 40 درصدي محتوا در تلگرام و كاهش 50 درصدي بازديدها بود.

روز گذشته جلسه‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد که در این جلسه نمایندگان مجلس مسائل مختلف ملی و منطقه‌ای حوزه فناوری اطلاعات را مطرح کردند. بخشی از این بحث به شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شد، مسئله‌ای که اخیراً در کشور به‌شدت خبرساز شده است.

درواقع دولت با فیلترینگ تلگرام کاربران ایرانی را به استفاده از پیام ‌رسان‌های داخلی ترغیب کرد. گذشته از این مسئله برای حمایت از پیام ‌رسان‌های داخلی تعرفه اینترنت برای استفاده از این پیام ‌رسان‌ها را به یک‌سوم کاهش داد؛ اما کاهش تعرفه تنها یکی از گام‌های حمایت از پیام ‌رسان‌های داخلی بود. یکی از نمایندگان مجلس ازجمله وظایف وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام ‌رسان‌های داخلی را به‌صورت زیر بیان کرد:

  • تهیه پیش‌نویس برای اعطای مجوزهای لازم به پیام ‌رسان‌های داخلی
  • ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتقاء ۷ پیام ‌رسان تأیید شده داخلی
  • ارائه پهنای باند مناسب به پیام ‌رسان‌های داخلی
  • ارائه اینترنت ارزان در صورت استفاده از پیام ‌رسان داخلی

پیام ‌رسان‌های داخلی در حال حاضر می‌توانند 15 میلیون کاربر را پشتیبانی کنند بااین‌وجود تاکنون این پیام ‌رسان‌ها در مجموع 8 میلیون و 200 هزار کاربر دارند. البته حدوداً نیمی از کاربران پیام ‌رسان‌های داخلی در چند پیام رسان عضویت دارند به‌این‌ترتیب تعداد کاربران یکتای پیام ‌رسان‌های داخلی حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر است.

 

تأثیر فیلترینگ تلگرام در استفاده از این پیام رسان

یکی از دیگر مسائلی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت موضوع فیلترینگ تلگرام بود. یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بعد از فیلترینگ تلگرام از 45 میلیون کاربر این پیام رسان، یک میلیون نفر تلگرام را پاک کرده‌اند. بعلاوه در این مدت کمتر از ده ‌روزه (از 11 اردیبهشت‌ماه تاکنون)، تولید محتوا در تلگرام حدوداً 40 درصد کاهش یافته است و بازدیدهای این پیام رسان با کاهش 50 درصدی همراه بوده است.

پيشنهاد فيسيت : واکنش وزیر ارتباطات نسبت به خروج آمریکا از برجام

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید. 

منبع خبر: مهر

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

saeid

پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1397

فقط سروش به تعداد 10 میلیون کاربر رسیده چطوری 4500000 نفر

پاسخ

نی نی کوچولو

شنبه, 22 اردیبهشت 1397

با فیلترشکن تلگرام، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند چون ما به کوری چشمشان از بی‌نهایت فیلترشکن استفاده می‌کنیم! حق‌شان بود ترامپ از برجام خارج بشه؛ وقتی سران مملکت به حقوق شهروندان احترام نمی‌گذارند و حق آنها را ضایع می‌کنند، آمریکا هم حق داره از برجام خارج بشه و به مسئولان مملکت، دهن‌کجی کند!

پاسخ

ثبت نظر