چطور اندروید P را روی گوشی دریافت کنیم

چطور اندروید P را روی گوشی دریافت کنیم

گوگل در کنفرانس I/O 2018 خود از نسخه پیش نمایش اندروید P رونمایی کرد اما چطور باید نسخه بتا اندروید P را روی گوشی خود دریافت کنیم؟

اوسط همین هفته کنفرانس I/O 2018 گوگل برگزار شد. گوگل در این کنفرانس به‌روز‌رسانی‌های بسیار جالبی را برای برخی برنامه‌های گوگل ارائه کرد. یکی از جالب‌ترین به‌روز‌رسانی‌های عرضه شده به جی‌بورد گوگل مربوط می‌شد به این شکل که جی‌بورد بعد از این آپدیت، توانایی پشتیبانی از کدهای مورس را بدست آورد. به این معنا که کاربران کم‌توان با استفاده از چشمک می‌توانند به پیام رسان‌های گوشی و کامپیوتر راحت‌تر دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد فیسیت : مهمترین اتفاقاتی که در کنفرانس 2018 I/O گوگل رخ داد

عرضه نسخه بتا اندروید P یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های این کنفرانس بود که این بار نه تنها برای گوشی‌های گوگل در دسترس قرار می‌گیرد بلکه 7 گوشی از سایر برندها هم می‌توانند از این نسخه از اندروید P بهره ببرند. لیست گوشی‌هایی که می توانند نسخه بتا اندروید P را دریافت کنند در ادامه آمده است:

  • پیکسل و پیکسل XL
  • پیکسل 2 و پیکسل 2 XL
  • اسنشال فون
  • اکسپریا XZ2 سونی
  • وان پلاس 6
  • شیائومی می میکس 2S
  • نوکیا 7 پلاس
  • ویوو X21 
  • اوپو R15 پرو

چطور نسخه بتا اندروید P را روی گوشی دریافت کنیم

1- دریافت اندروید P روی گوشی‌های پیکسل

دریافت نسخه بتا اندروید P روی گوشی‌های پیکسل بسیار ساده است. برای این کار کافی است به سایت اندروید P مراجعه کنید. سپس با حساب گوگلی که روی گوشی پیکسل خود دارید وارد شوید. حالا نوتیفیکیشنی برای دریافت نسخه بتا اندروید دریافت می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید از نسخه پیش نمایش اندروید P بهره ببرید.

2- دریافت اندروید P روی سایر گوشی‌ها

دریافت اندروید P روی سایر گوشی‌ها کمی با گوشی‌های گوگل متفاوت است اما اصلا کار سختی نیست. برای اینکه بتوانید نسخه بتا اندروید P را روی گوشی خود داشته باشید باید گوشی را با اندروید P فلش کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید ممکن است دریافت این به‌روزرسانی باعث شود که گارانتی گوشی لغو شود به این معنی که اگر با بدافزار و یا باگ بزرگی مواجه شوید حل این مشکل تنها به عهده خودتان است. البته برای رفع این مشکل می‌توانید سیستم عامل گوشی خود را مجددا به اندروید اوریو تغییر دهید.

اسنشال فون

سازنده این گوشی اعلام کرده است که ترجیحا نسخه بتا اندروید P را روی اسنشال فون نصب نکنید مخصوصا اگر کارهای روزمره خود مانند تماس، ارسال پیام، شبکه‌های اجتماعی، بازی و ... را با استفاده از این گوشی انجام می‌دهید. درواقع این کمپانی نسخه بتا اندروید را تنها به توسعه دهندگان برنامه‌ها توصیه می‌کند که قصد امتحان اپلیکیشن خود را دارند.

در نهایت اگر همه این نکات را در نظر گرفته‌اید و باز هم می‌خواهید اندروید P را روی گوشی خود داشته باشید کافی است به این آدرس مراجعه کنید و با انتخاب گزینه Download and Flash the Android P Developer Preview ادامه مراحل را انجام دهید.

 

اکسپریا XZ2 سونی

کمپانی سونی هم مانند سایر کمپانی‌ها نصب نسخه بتا اندروید P را تنها به توسعه‌دهندگان توصیه کرده است اما به هر صورت برای دریافت نسخه پیش نمایش اندروید P کافی است به این آدرس مراجعه کنید.

 

وان پلاس 6

گوشی وان پلاس 6 از 16 ماه می (26 اردیبهشت ماه) راهی بازار می‌شود. این گوشی از همان ابتدا می‌تواند نسخه بتا اندروید P را دریافت کند. برای دریافت اندروید P روی وان پلاس 6 کافی است به این لینک مراجعه کنید.

 

شیائومی می میکس 2S

کمپانی شیائومی دسترسی به نسخه بتا اندروید P را برای کاربران گوشی شیائومی می میکس 2S فراهم کرده است. برای دریافت این نسخه از اندروید کافی است وارد این آدرس شوید.

البته در نظر داشته باشید که شیائومی تاکید کرده است که قبل از نصب نسخه بتا اندروید P حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید. ضمنا برخی از کابرانی که این نسخه پیش نمایش را نصب کرده‌اند گزارشاتی درباره اشکالات به وجود آمده از جمله از کار افتادن دکمه پخش موسیقی، هنگ کردن گوشی حین ویرایش ویدیوها در برنامه Photos، نمایش ندادن اینترنت در اعلان گوشی و... ارائه داده‌اند.

 

نوکیا 7 پلاس

تنها با ثبت‌نام در سایت نوکیا به عنوان توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های اندرویدی و تنها برای دو مدل TA-1046 و TA-1055 می‌توانید نسخه پیش نمایش اندروید P را دریافت کنید. با این حال نوکیا هم نصب این نسخه را برای کاربران عادی توصیه نمی‌کند.

 

اوپو R15 پرو

این کمپانی دریافت این نسخه را تنها برای توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌کند و تاکید دارد که قبل از نصب نسخه بتا اندروید P حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

به هر صورت برای دریافت نسخه بتا اندروید P روی این گوشی می‌توانید به این لینک مراجعه کرده و نسخه پیش نمایش اندروید P را دریافت کنید. سپس هنگامی که گوشی خاموش است دکمه power و کم کردن صدا را بفشارید و به حالت recovery بروید. حالا فایل اندروید P را یافته و نصب کنید. در حین فرآیند، گوشی خود را خاموش نکنید و در آخر بعد از اتمام نصب گوشی را restart کنید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر