تحریم شرکت ZTE توسط آمریکا به دلیل همکاری با ایران، منجر به توقف فعالیت این شرکت شد

تحریم شرکت ZTE توسط آمریکا به دلیل همکاری با ایران، منجر به توقف فعالیت این شرکت شد

تحریم شرکت ZTE توسط آمریکا به دلیل همکاری با ایران، منجر به توقف فعالیت این شرکت شد

شرکت ZTE کمپانی چینی است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در سراسر دنیاست که دارای بیش از 80 هزار نفر کارمند است اما با این وجود ZTE برای تامین پردازنده‌های مورد نیاز خود وابسته به آمریکا است.

حدودا یک ماه پیش آمریکا شرکت ZTE را به دلیل فروش گوشی و تجهیزات به ایران به مدت 7 سال تحریم کرده بود. به این ترتیب که هیچ یک از کمپانی‌های آمریکایی نمی‌توانند سخت افزار و یا نرم افزاری در اختیار ZTE قرار دهند. این تحریم باعث شد تا شرکت ZTE با مشکلات متعددی رو به رو شود زیرا این شرکت برای ساخت تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند خود از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کند.

اگرچه ZTE می‌تواند پردازنده‌های مورد نیاز خود را شرکت‌هایی به جز شرکت‌های آمریکایی تامین کند اما مجبور است ساختار گوشی‌های خود را به نحوی با پردازنده‌های دیگری تطبیق دهد. از طرف دیگر ممکن است این کمپانی مانند هواوی به فکر تولید پردازنده مخصوص به خود بیافتد. هر دو این مسائل به این معناست که ZTE نمی‌تواند به این زودی‌ها گوشی‌های جدیدی را وارد بازار کند.

مسئله دیگری که می‌تواند ضربه بزرگی به ZTE بزند از دست دادن بازار فروش این کمپانی در آمریکا است زیرا ZTE بعد از اپل، سامسونگ و الجی، چهارمین تامین‌کننده گوشی‌های هوشمند در آمریکا بوده است.

حالا پس از گذشت یک ماه از این تحریم‌ها این شرکت رسما فعالیت‌های خود را به تعویق انداخته است و عملا کارمندان این شرکت کار تولیدی انجام نمی‌دهند. در عوض این کمپانی به جای انجام فعالیت‌های عملیاتی، در حال آموزش کارمندان و ارتقا سطح دانش آن‌ها است. البته ZTE اعلام کرده است که در حال مذاکره با آمریکا برای رفع تحریم‌ها است.

 

پیشنهاد فیسیت : ایرانسل اولین قربانی خروج آمریکا از برجام

 

به نظر شما خروج آمریکا از برجام چه تاثیراتی بر شرایط حوزه کامیپوتر و فناوری اطلاعات در کشور خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع خبر: theguardian


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

lol

شنبه, 22 اردیبهشت 1397

اگرچه ZET می‌تواند ? ZET

پاسخ

سعید

شنبه, 22 اردیبهشت 1397

والا من ک از ZTE خوشم نمیاد

پاسخ

ثبت نظر