فیسبوک قصد دارد ارز رمزگذاری‌شده خودش را منتشر کند

فیسبوک قصد دارد ارز رمزگذاری‌شده خودش را منتشر کند

بنا به گزارش الکس هث، گزارشگر Cheddar شرکت فیسبوک قصد دارد ارز رمزگذاری‌شده خود را منتشر کند. 
در حال حاضر جزئیات زیادی در این مورد منتشر نشده اما گفته شده که این شرکت قصد دارد تمرکز خود را روی ارز رمزگذاری‌شده به خصوص برای ساده کردن پرداخت روی پلتفرم خود انجام دهد. به نظر می‌رسد که انجام چنین کاری با وجود تعداد کاربران بسیار زیاد فیسبوک و همچنین تجارت‌هایی که روی این پلتفرم انجام می‌گیرد ایده‌ی مناسبی باشد. گفته می‌شود که این شرکت در حال حاضر در حال تحقیق درمورد ارزش ارز دیجیتالی و مزایای استفاده از تکنولوژی بلاک چین روی این پلتفرم است. 
شرکت فیسبوک حدود یک سال پیش شروع به تحقیق درمورد بلاک‌چین کرد. در ابتدا تنها یک نفر روی این تکنولوژی و مزایای آن تحقیق می‌کرد اما این هفته دیوید مارکوس، رئیس اپلیکیشن مسنجر اعلام کرد که یک تیم را مسئول تحقیق درمورد مزایای استفاده از تکنولوژی بلاک چین روی فیسبوک کرده است. 
مارکوس حدود هزار نفر از کارمندان فیسبوک را مسئول تحقیق روی بلاک چین کرده است. پیش از این مارکوس مسئول شرکت پی پال بود که تراکنش‌ها را بین کاربران درون اپلیکیشن فیسبوک مسنجر ساده می‌کرد. 
البته مارک زاکربرگ هنوز هیچ توضیح اضافی درمورد برنامه‌هایش در آینده ارائه نداده است؛ اما این شرکت باید فضای بلاک چین و ارز رمزگذاری شده تهیه کند تا بتواند ارز مجازی خودش را تولید کند. تکنولوژی بلاک چین همچنین می‌تواند به فیسبوک در تایید هویت حساب‌های کاربری و رمزگذاری داده کمک کند. 
این پلتفرم شبکه اجتماعی پیش از این نیز ارز مجازی تولید کرده بود. در سال 2009 این شرکت Facebook Credits را منتشر کرد که برای خرید محصولات مجازی در بازی‌هایی مثل Farmville استفاده می‌شد اما به دلیل عدم موفقیت فیسبوک دو سال بعد آن را به طور کامل بست. 
در یک مصاحبه در بهمن ماه مارکوس گفت که فیسبوک قصد ندارد به این زودی‌ها ارز رمزگذاری را در اپلیکیشن خود جای دهد. او گفت :« پرداخت با استفاده از ارز رمزگذاری در حال حاضر بسیار گران قیمت و کم سرعت است و شرکت‌ها از بلاک چین‌های متفاوتی استفاده کنند. همه‌ی این مشکلات باید حل شود. شاید خودمان روزی کاری کردیم.» 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

 

 

منبع خبر: cheddar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر