بدافزارهای قدیمی تبلیغاتی مجدداً به گوگل پلی بازگشته‌اند

بدافزارهای قدیمی تبلیغاتی مجدداً به گوگل پلی بازگشته‌اند

بدافزارهای قدیمی تبلیغاتی که جز دسته Android.Reputation.1 بودند مجدداً و البته قوی‌تر از قبل به گوگل پلی بازگشته‌اند.

گوگل پلی ایمن‌ترین فروشگاه آنلاین برای اپلیکیشن های اندرویدی است و همواره برای حفظ امنیت اپلیکیشن ها در حال تلاش است با این وجود به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان بدافزارها هم در تلاش هستند.

مسئله به بدافزارهایی برمی‌گردد که جز دسته Android.Reputation.1 بودند و در سال 2014 فضای گوگل پلی را آلوده کرده بودند اما پس از مدتی این برنامه‌های مخرب حذف شدند. این بدافزارها حالا دوباره و البته قوی‌تر از قبل به گوگل پلی بازگشته‌اند.

پيشنهاد فيسيت : توصیه‌هایی برای استفاده‌ی بهینه از گوگل پلی استور

 

توسعه‌دهندگان این بدافزارها این بار از روشی هوشمندانه برای انتشار بدافزارهای خود استفاده کرده‌اند. این بدافزارها با نام و آیکون‌هایی نمایش داده می‌شوند که به نظر می‌رسد جز اپلیکیشن های انتخابی گوگل هستند! به‌این‌ترتیب بسیاری از کاربران با اعتماد به گوگل این برنامه‌ها را دانلود می‌کنند.

این بدافزارها هیچ‌یک از کارایی‌هایی که برایشان تعریف شده است را ندارند. در عوض چند ساعت بعد از نصب ناپدید می‌شوند! درواقع این برنامه‌های مخرب از کاربران دسترسی administrator می‌گیرند پس به‌راحتی می‌تواند هر اقدامی را انجام دهند. ضمناً این بدافزارها با توجه به دسترسی که دارند اجازه نمی‌دهند که آن‌ها را uninstall کنید.

اگرچه فروش اطلاعات شخصی و سرقت هویت در آینده درآمد فوق‌العاده زیادی را برای توسعه‌دهندگان این بدافزارها به همراه خواهد داشت اما به نظر می‌رسد این توسعه‌دهندگان به فکر سود لحظه‌ای هستند و این درآمد را از طریق تبلیغات به دست می‌آورند. این بدافزارها کاربران قربانی را به صفحات جعلی و کلاه‌برداری هدایت می‌کنند که پر از تبلیغات است تا به‌این‌ترتیب سودی هرچند کم اما لحظه‌ای به جیب توسعه‌دهندگان بدافزارها سرازیر شود.

به‌این‌ترتیب این بدافزار آن‌چنان خطرناک نیست اما به‌هرحال دقت کنید که چه برنامه‌ای را دانلود می‌کنید ضمناً به دسترسی‌هایی که برای برنامه صادر می‌کنید هم توجه کنید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

منبع خبر: androidheadlines


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر