زير ذره بين گوگل : گوگل بیشتر از چیزی که تصور کنید از شما اطلاعات دارد

زير ذره بين گوگل : گوگل بیشتر از چیزی که تصور کنید از شما اطلاعات دارد

گوگل بیشتر از چیزی که تصور کنید از شما اطلاعات دارد تا جایی که تمامی جیمیل‌های شما را می‌خواند، استفاده شما از هر سرویس گوگل را تحلیل می‌کند، تاریخچه مرورگر شما را چک می‌کند و... .

همواره یکی از نگرانی‌های کاربران در فضای آنلاین امنیت و حفظ حریم شخصی بوده است. شاید شما تصور کنید که گوگل به حریم خصوصی شما کاملاً احترام می‌گذارد اما باید بگوییم شاید شما برخی از جیمیل‌های خود را نخوانید اما گوگل این کار را می‌کند!

درواقع این مسئله برای اولین بار در سال 2012 فاش شده بود و در ماه جولای سال گذشته گوگل اعلام کرده بود که دیگر از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغات استفاده نخواهد کرد.

در حال حاضر هم گوگل خلاف وعده‌هایش عمل نکرده است و از خواندن جیمیل‌ها تنها برای شخصی‌سازی نتایج جستجو، شناسایی بدافزارها و یا ایمیل‌های اسپم و ... استفاده می‌کند. البته این مسئله کاملاً واضح است زیرا طی سال های اخیراً به‌وضوح دیده‌ایم که نتایج جستجوها با توجه به وب سایتی که شما بارها و بارها از آن بازدید کرده‌اید، کشور و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید و... با دیگر افراد متفاوت است.

آرون استاین، یکی از کارمندان گوگل اعلام کرده است که گوگل به صورت اتوماتیک کلمات کلیدی را از ایمیل‌های ارسالی و دریافتی کاربران استخراج می‌کند و سپس با استفاده از یادگیری ماشین (machine learning) این اطلاعات را برای بهبود کارایی سایر برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده می‌کند.

مهم اینجاست که مسئله تنها به جیمیل محدود نمی‌شود. گوگل تمام استفاده کاربران از همه سرویس‌های گوگل، تاریخچه مرورگر، عکس پروفایل گوگل پلاس و خلاصه هر اطلاعاتی که از طریق سرویس‌های گوگل رد و بدل می‌کنید را در همان لحظه ارسال تجزیه و تحلیل می‌کند.

البته گوگل هیچ‌یک از این اطلاعات را در اختیار هیچ کمپانی دیگری قرار نمی‌دهد؛ بلکه تنها این اطلاعات را برای بهبود سرویس‌های خودش استفاده می‌کند.

 

پيشنهاد فيسيت : قابلیت‌های نسخه جدید جیمیل چیست

پيشنهاد فيسيت : چطور نسخه جدید جیمیل را دریافت کنیم

پيشنهاد فيسيت : اضافه شدن «حالت محرمانه» برای ایمیل‌های جیمیل

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

منبع خبر: theoutline


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

RaaD

یک‌شنبه, 23 اردیبهشت 1397

سلام.
ممنون بابت مطالب خوبتون.
من یک سوال داشتم. البته میدونم اینجا جاش نیست ولی خب مطلبی در این خصوص پیدا نکردم.
یکی از سرویس های گوگل، گوگل ایمیج هست
https://www.google.com/imghp
قبلا من وقتی تصویری جستجو میکردم و روی تصویر کلیک می کردم صفحه ای باز میشد و گزینه save داشت. و در بالا گزینه ای بود که میشد انتخاب کرد و سایزهای مختلف یک تصویر رو دید. ولی الان هیچ کدوم از گزینه ها نیست. مشکل از منه؟ چجوری میتونم تنظیمات رو به حالت قبل برگردونم؟

پاسخ

مهدی

یک‌شنبه, 23 اردیبهشت 1397

نه جهت رعایت حقوق کپی رایت دکمه ی سیو رو پاک کرد. چون خیلی سایت ها گفتن با این دکمه بازدید سایت ما کم شده.

پاسخ

RaaD

یک‌شنبه, 23 اردیبهشت 1397

خیی بد شده واقعا.
حداقل دکمه all size رو میذاشت بمونه :-)

پاسخ

ثبت نظر