اپل به خاطر صفحه‌کلیدهای خراب مک‌بوک پرو به دادگاه احضار شد

اپل به خاطر صفحه‌کلیدهای خراب مک‌بوک پرو به دادگاه احضار شد

اینطور که به نظر می‌رسد اپل نمی‌تواند از زیر صفحه‌کلیدهای خراب مک‌بوک‌پرو در برود. چرا که در دادگاهی در کالیفرنیا از این شرکت شکایت شده که در آن ادعا شده که این شرکت از قبل از مشکل این صفحه‌کلیدها مطلع بوده و بدون توجه به آن این صفحه کلیدها را منتشر کرده است. 
بنا به گزارش کاربران طراحی این صفحه کلید که در سال 2015 معرفی و در سال 2017 منتشر شد بسیار ظریف است  ونسبت به صفحه کلیدهای مدل قدیمی بیشتر احتمال خراب شدن آن وجود دارد چرا که ذره‌ای گرد وخاک و یا ضربه خیلی کم می‌تواند آن را خراب کند. 
تعمیرگاه‌های رسمی شرکت اپل گزارش داده‌اند که از زمانی که طراحی جدید منتشر شده است صفحه کلیدهای خراب بیشتری را برای تعمیر پیش آن‌ها می‌آورند. آن‌ها گفته‌اند که 11.8 درصد تعمیرات مربوط به صفحه کلید بوده که در بیشتر موارد به طور کلی ناچار به تعویض آن شدند. 
در حالی که بیشتر مک‌بوک‌ها و مک‌بوک‌پروها مشکلی با صفحه کلید جدید ندارند تعداد بسیاری نیز گزارش کرده‌اند که صفحه کلیدشان خراب است. 19000 نفر تقاضانامه‌ای را امضا کرده و از اپل خواسته‌اند که صفحه کلیدهای خراب را تعویض کند. 
البته محصولات اپل یک سال ضمانت دارند و اگر تا این مدت خراب شوند به طور کامل تعویض می‌شوند اما در شکایت نامه‌ی جدید ادعا شده که این زمان کافی نیست چرا که عملکرد هسته‌ای این دستگاه‌ها خراب است. 
باید منتظر ماند و دید که اپل چه واکنشی نشان می‌دهد اما این مشکل در صفحه‌کلیدها ممکن است باعث شود که افراد کمتری مک‌بوک و یا مک‌بوک پرو جدید بخرند و این چیزی نیست که اپل بخواهد. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

omid

یک‌شنبه, 23 اردیبهشت 1397

"اینطور که به نظر می‌رسد گوگل نمی‌تواند از زیر صفحه‌کلیدهای خراب مک‌بوک‌پرو در برود"
لطفا گوگل رو تصحیح کنید.بجاش اپل باید نوشته بشه.

پاسخ

محمد

دوشنبه, 24 اردیبهشت 1397

گوگل؟ مک بوک؟

پاسخ

ثبت نظر