وزير ارتباطات گلایه‌های مديران سروش را پاسخ داد

وزير ارتباطات گلایه‌های مديران سروش را پاسخ داد

وزير ارتباطات گلایه‌های مديران سروش برای حمایت را پاسخ داد.

همان‌طور که می‌دانید مدتی است که همه ارگان‌های دولتی مربوط به حوزه فناوری اطلاعات دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پیام رسان‌های بومی جایگاه مناسبی در کشور به دست بیاورند. دراین‌بین به 5 مورد از پیام‌رسان‌های بومی 5 میلیارد تومان وام تعلق گرفت. ضمناً بخشی از دیتاسنتر وزارت ارتباطات و حتی اینترنت با تعرفه ارزان‌قیمت هم به این پیام رسان‌ها داده شد.

البته حمایت دولت از پیام رسان‌های داخلی باعث گلایه افراد زیادی شده است زیرا سایر سرویس‌های بومی که کاربران استقبال خوبی از آن‌ها داشته‌اند هم تاکنون با ای چنین حمایتی از سمت دولت روبه‌رو نشده‌اند. به‌عنوان نمونه اخیراً توییت هایی برای وزیر ارتباطات ارسال شده است که از شکایت کاربران از عدم حمایت منصفانه از سرویس‌های داخلی و بومی خبر می‌دهد. این موضوع به‌صورت واضح در مورد سرویس‌های کافه بازار و دیوار مطرح شده است که در ادامه توییت های ارسالی را آورده‌ایم:

در این ۷ سال و به عنوان سرویس‌دهنده‌های داخلی‌ ۲۰ و ۳۷ میلیون کاربری خدمت یا فضایی مجانی از دولت یا وامی بدون بهره و ضمانت از بانکها نگرفتند. اگر بنای طلبکاری پیام‌رسانها از بودجه‌ی کشور هست باید سهامشان هم دولتی شود که از جیب مردم انحصاری جایگزین قبلی نشود.

نارضایتی از عدم حمایت منصفانه از همه سرویس‌های بومی

نارضایتی از عدم حمایت منصفانه از همه سرویس‌های بومی

                   

 

وي در توييت ديگري وزير ارتباطات را مخاطب قرار داده و گفت :

@azarijahromi اگر قرار است بهبودی در شرایط کسب و کار و شبکه ایجاد شود خوب است که عادلانه برای همه‌ی فعالان اقتصادی باشد و نه فقط کسانی که با مجوزی انحصاری سوار موج فعلی هستند.

نارضایتی از عدم حمایت منصفانه از همه سرویس‌های بومی

نارضایتی از عدم حمایت منصفانه از همه سرویس‌های بومی

 

با وجود همه حمايت ها طی چند روز اخیر شاهد مشکلاتی در پیام رسان سروش بوده‌ایم که مدیران و توسعه‌دهندگان این پیام رسان اخباری مبنی بر عدم همکاری وزارت ارتباطات با آن‌ها را منتشر کرده بودند. به گزارش مهر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد این مسئله توضیحاتی را به شکل زیر ارائه کرده است:

هم‌اکنون تنها یک پیام‌ رسان در کشور نداریم و 5 پیام‌ رسان بومی در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها مرتباً به‌جای اینکه مسئله را در جلسات فنی حل کند، بحث را به عملیات روانی می‌کشاند که به نظر می‌رسد این نه به سود آن‌ها و نه به سود کشور خواهد بود.

همکاران ما در وزارت ارتباطات و اپراتورها بنا را بر همکاری کامل با پیام‌ رسان‌های بومی گذاشته‌اند و این مصوبه را به‌عنوان یک تکلیف ملی پیگیری می‌کنند اما مدلی که این پیام‌رسان بومی در حال پیگیری مطالبات خود است، خیلی مرسوم نبوده و ایجاد ذهنیت منفی می‌کند و تأثیر منفی دارد.

اگر مشکلی وجود دارد باید منطقاً با استدلال و استناد به زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات منتقل شود. هم‌اکنون 4 پیام‌ رسان دیگر به‌خوبی کار می‌کنند و تنها یک پیام‌ رسان که ادعایی داشته و امروز به ادعایش نرسیده، شروع به پروپاگاندا کردن می‌کند و انداختن مسئولیت گردن دیگران منطقی نیست.

در آخر وزیر ارتباطات از رفتارهای اخیر مدیران پیام رسان سروش انتقاد داشت:

باید بدانند که وزارت ارتباطات حمایت‌کننده است و مشکل را پیگیری می‌کند اما این مدل اعلام مشکل شائبه مسائل دیگری را به ذهن می‌رسد.

پيشنهاد فيسيت : تأثیر فیلترینگ تلگرام بر استفاده از پیام ‌رسان‌های داخلی و فعالیت در تلگرام

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید.   


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر