مسئله حذف شدن یا نشدن کدهای USSD دوباره مطرح شد

مسئله حذف شدن یا نشدن کدهای USSD دوباره مطرح شد

مسئله قطع دسترسی به کدهای USSD دوباره بررسی می‌شود زیرا کدهای USSD درآمدزایی زیادی داشته‌اند و قطع دسترسی به آنها باعث کاهش درآمد خواهد شد.

کدهای UUSD تقریباً یکی از ابزارهای پراستفاده در بین همه ایرانیان است. کدهای دستوری USSD در اصل همان کدهایی هستند که با علامت * شروع می‌شوند و با علامت # به پایان می‌رسد و از طریق این سرویس امکان خرید شارژ، پرداخت قبوض و... فراهم می‌شود.

اگر پیگیر اخبار فناوری اطلاعات ایران از طریق فیسیت باشید حتماً در جریان هستید که چندی پیش بانک مرکزی تصمیم به قطع دسترسی به کدهای USSD گرفت که البته با مخالفت زیادی از سوی مردم و البته برخی از دولت‌مردان همچون وزیر ارتباطات همراه بود.

بانک مرکزی دلیل این تصمیم را امنیت پایین کدهای USSD اعلام کرده بود زیرا اطلاعاتی که از طریق این کدهای دستوری ردوبدل می‌شود هیچ‌گونه رمزگذاری ندارند. به‌این‌ترتیب اطلاعات بانکی کاربران در معرض خطر خواهد بود.

انتقاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این طرح، تصمیم‌گیری بدون تعیین روشی جایگزین بود. درواقع وی اعتقاد داشت که ابتدا باید روشی به‌عنوان جایگزین برای کاربران در نظر گرفته شود سپس اقدام به حذف کدهای USSD شود.

پيشنهاد فيسيت : وزیر ارتباطات از شروط اتصال USSD می‌گوید

به گزارش مهر امروز بار دیگر این مسئله مطرح شده است. رئیس کمیته ارتباطات مجلس، رمضانعلی سبحانی فر، امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز عملیات شبکه مخابرات (NOC) از اهمیت خدمات ارزش‌افزوده همچون USSD صحبت کرده است. درواقع دولت از طریق این خدمات ارزش‌افزوده درآمد بسیاری خوبی داشته است که قطع دسترسی به کدهای USSD باعث افت این درآمد خواهد شد. سبحانی فر در این مورد توضیح داد:

مخابرات باید به فکر درآمدزایی از طریق خدمات ارزش‌افزوده روی تلفن ثابت باشد که در این زمینه عقب هستیم.

خدمات ارزش‌افزوده می‌تواند منجر به درآمدزایی قابل‌توجهی روی شبکه ارتباطی کشور باشد، برای مثال سرویس کدهای دستوری موبایل (USSD) رقم بسیار بالایی را در سیستم تراکنشی کشور به خود اختصاص داده است که حذف آن می‌تواند کاهش درآمد بسیاری را به همراه داشته باشد.

ازآنجایی‌که رئیس کمیته ارتباطات مجلس خدمات ارزش‌افزوده را بسیار مهم و کلیدی می‌داند، اعلام کرده است که برای بررسی موضوع و مشکلات احتمالی کمیته ارتباطات مجلس در مسئله USSD ورود کرده است. وی در این مورد توضیح داد:

با توجه به برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای حذف این سرویس، کمیته ارتباطات مجلس در مسئله USSD ورود کرده است و در حال بررسی جوانب آن است تا این مشکل را حل کند.

امروز دیگر در حوزه ارتباطات، تنها صوت و مکالمه مطرح نیست و باید به خدمات ارزش‌افزوده روی این بستر توجه ویژه‌ای شود.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

hdlhk

سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1397

باحذف کدهای دستوری USSD به دنبال پولکی نباشید مردم مسخره می کنی پولی بشه به فکر چپاول وغارت اموال مردم نباشید دولت محترم

پاسخ

ثبت نظر