اتومبیل خودمختار دانشگاه ام‌آی‌تی بدون نقشه، مسیر خود را می‌یابد

اتومبیل خودمختار دانشگاه ام‌آی‌تی بدون نقشه، مسیر خود را می‌یابد

محققان دانشگاه ام‌آی‌تی موفق به ساخت اتومبیل خودمختاری شده‌اند که در جاده‌های ناشناس مسیر خود را می‌یابد.

اتومبیل‌های خودکار معمولاً با یک نقشه‌ی خیلی قوی و یک سیستم مسیریاب قابل پیش‌بینی کار می‌کنند و معمولاً از یک مدل سه بعدی از محله برای پیدا کردن مسیر خود استفاده می‌کنند. این موضوع برای مکان‌های شهری خوب است اما هنگامی که در جاده‌های ناشناس سفر می‌کنید می‌تواند مشکل ساز باشد. 
برای حل کردن این مشکل محققان علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ام‌آی‌تی یک سیستم مسیریاب ساخته‌اند که به اتومبیل‌های خودمختار این امکان را می‌دهد که در مسیرهای کمتر شناخته شده برانند. 
این سیستم که MapLite نام دارد از سنسور برای تشخیص شرایط جاده استفاده کرده و آن را با اطلاعات دریافتی از جی‌پی‌اس ترکیب می‌کند. در یک اتومبیل تویوتا پریوس که به سنسورهای LIDAR و IMU مجهز بود این تیم توانست مسیر طولانی را در نزدیکی آزمایشگاهشان در ماساچوست طی کرده و تا 90 متر جلوتر را پیشبینی کند. 
این سیستم در ابتدا یک مقصد نهایی و چیزی که محققان «هدف مسیریابی محلی» می‌نامند را مشخص می‌کند. سپس سنسورهای ادراک با استفاده از LIDAR مسیر رسیدن به مقصد را مشخص می‌کند. MapLite بدون نیاز به نشانه‌های جاده‌ای و با تشخیص این که چه مکان‌هایی از جاده مسیر صاف است بهترین راه را می‌یابد. 
درحالی که این تحقیق هنوز راه بسیار زیادی را تا بازار دارد اما امید می‌رود که تکنولوژی MapLite بتواند آینده‌ی اتومبیل‌های خودمختار در شهرها و بزرگ راه‌ها باشد. 
تدی اورت، فارغ التحصیل CSAIL در این باره گفت: «تصور می‌کنم که اتومبیل‌های خودمختار در آینده از نقشه‌های سه بعدی در فضاهای شهری استفاده خواهند کرد. اما هنگام رانندگی در زمین‌های ناهموار این اتومبیل‌ها باید بتوانند در یافتن بهترین مسیر در جاده‌های ناشناس مانند انسان عمل کنند. ما امیدواریم که کارمان یک قدم رو به جلو در این مسیر باشد.» 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نی نی

سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1397

طرح پروژه از حوزه علمیه‌ی قم!

پاسخ

ثبت نظر