هدست واقعیت افزوده گوگل با تراشه‌ی کوالکوم

هدست واقعیت افزوده گوگل با تراشه‌ی کوالکوم

گوگل در حال ساخت یک هدست واقعیت افزوده جدی با استفاده از تراشه کوالکوم است.

گزارش شده که گوگل در حال ساخت یک هدست واقعیت افزوده با استفاده از تراشه‌ی جدید کوالکوم است. این هدست توسط شرکت سازنده تایوانی، کوانتا ساخته خواهد شد. البته این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است. 
این هدست واقعیت افزوده چیزی شبیه به هولولنز مایکروسافت خواهد بود که در سال 2016 به هدف طراحی، آموزش و مصارف صنعتی منتشر شد. هدست واقعیت افزوده گوگل به هیچ چیز دیگری برای کار کردن نیاز ندارد و پردازنده‎‌ی آن کوالکوم است. درضمن این هدست شامل دوربین و میکروفن هم می‌شود. در حال حاضر نام این هدست Google A65 است و هیچ چیز درمورد تاریخ انتشار آن گفته نشده است. 
این هدست نه تنها مانند هولولنز عمل می‌کند بلکه از همان تراشه در آن استفاده شده است. گفته شده که هولولنز با یک طراحی مبتنی بر ARM آپدیت شده است. تراشه‎ی کوالکومی که در هردو هدست‌های هولولنز و گوگل استفاده شده یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای کوالکوم QSC603 بر اساس مهندسی ARM است. 
گوگل پیش از این نیز یک هدست واقعیت افزوده به نام گوگل گلس ساخته بود که در سال 2013 منتشر شده و با نقدهای جدی رو‌به‌رو شد. گوگل سال پیش نیز یک نسخه‌ی شرکتی برای آن منتشر شد. گوگل گلس یک در اصل یک دوربین و صفحه نمایش هوشمند است اما هدست‌هایی مثل هولولنز « واقعیت مخلوط» را پشتیبانی می‌کنند که اشیایی را به واقعیت اضافه می‌کند نه این که تنها آن را به واقعیت بچسباند. 

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر