از تیرماه امسال کروم سایت‌های HTTP را به عنوان سایت «ناامن» شناسایی می‌کند

از تیرماه امسال کروم سایت‌های HTTP را به عنوان سایت «ناامن» شناسایی می‌کند

سه سال پیش موتور جست‌وجوی گوگل سایت‌هایی که از اتصال رمزگذاری HTTPS استفاده کرده بودند را به عنوان سایت‌های ارجح شناسایی کرد. 
سایت‌هایی که به امنیت محتوای خود اهمیت داده بودند نسبت به سایت‌های قدیمی و نا‌امن HTTP مورد تشویق قرار می‌گیرند. این سایت‌ها بیشتر روی موتور جست‌وجو دیده می‌شوند. 
اما تابستان امسال گوگل روند خود را کمی سخت‌گیرانه‌تر خواهد کرد چرا که سایت‌هایی که HTTPS نیستند در مرورگر کروم به عنوان سایت‌های ناامن شناسایی خواهند شد. 
در نسخه‌ی کروم 68، از تیر سال 97 وقتی که به یک سایت با اتصال HTTP به یک سایت سربزنید این پیام برای شما باز می‌شود که این سایت امن نیست. 
گوگل در یک پست وبلاگی توضیح داد که :« رابط کاربری جدید کروم به کاربران کمک می‎کند تا بفهمند که همه‌ی سایت‌های HTTP امن نیستند. ما سعی داریم دنیای وب را به اتصال امن HTTPS  سوق دهیم. »
از آنجایی که کروم صاحب 56 درصد سهام بازار مرورگر وب در دنیا بین پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ است این عمل آن مورد توجه تعداد بسیار زیادی از کاربران قرار خواهد گرفت و ممکن است که به خاطر مسائل امنیتی به بسیاری از سایت‌ها دیگر سر نزنند. 
درحالی که سایت‌های زیادی تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت اما بسیاری از آن‌ها روند تغییر را از هم اکنون شروع کرده‌اند. بنا به گزارش گوگل هم اکنون 81 سایت از 100 سایت برتر دنیا به صورت پیش‎فرض از HTTPS استفاده می‌کنند. 68 درصد از ترافیک کروم روی اندروید و ویندوز به صورت HTTPS و بیش از 78 درصد از ترافیک کروم روی سیستم عامل کروم و مک و آی‌او‌اس نیز امن هستند. 
گوگل یک ابزار امنیتی رایگان به عنوان  Lighthous را به توسعه دهندگان معرفی کرده که به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند چه سایت‌هایی هنوز از اتصال ناامن HTTP استفاده می‌کنند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theregister

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر