آیا گوگل داپلکس، هوش مصنوعی گوگل یک دروغ بزرگ بود

آیا گوگل داپلکس، هوش مصنوعی گوگل یک دروغ بزرگ بود

چندین دلیل نشان می‌دهد که ممکن است تماس‌های گوگل داپلکس، دموی هوش مصنوعی جديد گوگل، با رستوران و آرایشگاه واقعی نبوده باشند!

همین چند روز پیش بود که گوگل در نمایشگاه 2018 I/O خود با رونمایی از گوگل داپلکس نگاه‌های زیادی را به سمت خود معطوف کرد. این هوش مصنوعی جدید گوگل با یک آرایشگاه و رستوران تماس گرفت و وقت رزرو کرد. جالب اینجاست که طی این تماس‌ها دو طرفی که با گوگل داپلکس مکالمه کردند اصلاً متوجه نشدند که با یک ربات در حال صحبت هستند.

اگرچه ارتباطات گوگل داپلکس با رستوران و آرایشگاه در ابتدای امر کاملاً هوشمند و واقعی به نظر می‌رسید اما حالا ابهامات زیادی در این دو مکالمه، واقعی بودن آن‌ها را مشکوک کرده است.

 

آيا تماس‌های گوگل داپلکس واقعی بود

چندین دلیل نشان می‌دهد که ممکن است تماس‌های گوگل داپلکس، دموی هوش مصنوعی جديد گوگل، با رستوران و آرایشگاه واقعی نبوده باشند که در ادامه این دلایل را ذکر می‌کنیم:

1- عدم معرفی بیزنس و حتی خود گوگل داپلکس در تماس‌ها : بیزنس های مختلف اغلب تماس‌های تلفنی خود را با معرفی نام بیزنس آغاز می‌کنند اما در هیچ‌یک از این دو تماس، نامی از بیزنس ها برده نشده است.

2- خالی بودن پس زمينه از هرگونه سروصدا : رستوران و آرایشگاه مکان‌هایی هستند که همواره سروصدای زیادی دارند ازجمله صدای افراد، صدای سشوار و... اما در هیچ‌یک از این دو تماس تلفنی گوگل داپلکس شاهد هیچ‌گونه صدایی در پس‌زمینه تماس نبودیم.

3- ضبط مكالمه بدون مجوز : کالیفرنیا قوانین سرسختانه‌ای برای ضبط تماس‌های تلفنی دارد و تا زمانی که هر دو طرف مکالمه راضی نباشند، ضبط مکالمه ممکن نیست بنابراین مکن نیست که گوگل داپلکس با هر یک از این بیزنس ها تماس برقرار کرده باشد و این مکالمه را هم ضبط کرده باشد اما آن بیزنس از این موضوع مطلع نباشد.

 

این سه دلیل نشان می‌دهد که مکالمات گوگل داپلکس با رستوران و آرایشگاه واقعی نبوده اما یک احتمال وجود دارد، ممکن است گوگل برای حفظ اطلاعات این دو بیزنس تماس‌های ضبط شده را ویرایش کرده باشد. بااین‌وجود گوگل هنوز هیچ توضیحی درباره ویرایش مکالمات نداده است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: phonearena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

لیلا

دوشنبه, 31 اردیبهشت 1397

خیلی ممنون از گذاشتن این پست؛ خیلی جالب بود. هفته گذشته، برنامه به روز در شبکه 3 بصورت گذرا به آن اشاره کرد ولی با مطلب و ویدویوی کامل شما، تازه متوجه قضیه شدم.

پاسخ

ثبت نظر