قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی تصویب می‌شود

قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی تصویب می‌شود

قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی با هدف جلب اعتماد کاربران برای امنیت اطلاعاتشان در فضای مجازی تصویب می‌شود.

مدتی است که توسعه پیام‌رسان‌های بومی، سرویس‌های اینترنتی داخلی و... رشد داشته است اما عدم‌ حمایت از حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کاربران است و همین مسئله باعث شده است مردم تمایل چندانی به استفاده از اپلیکیشن های داخلی نداشته باشند؛ اما اخیراً وزارت ارتباطات برای رفع این مشکل وارد عمل شده است.

معاون وزیر ارتباطات به‌تازگی اعلام کرده است که قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی تا سه ماه آینده تصویب خواهد شد.

 

هدف از تدوین قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران

معاون وزیر ارتباطات، رسول سراییان، هدف از تدوین قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران را به‌صورت زیر عنوان کرده است:

  • جلب اعتماد کاربران برای امنیت اطلاعاتشان در فضای مجازی
  • جلوگیری از سوءاستفاده از دیتای کاربران فضای مجازی
  • امکان پیگیری تخلفات در این فضای مجازی

بنا به گفته‌های سراییان پیش‌نویس این قانون در مراحل آخر نهایی سازی قرار دارد و احتمالاً تا سه ماه آینده این لایحه برای تصویب به مجلس ارسال شود. وی دراین‌باره توضیح داد:

پیش‌نویس این لایحه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، مرکز پژوهش‌های مجلس، پژوهشگاه قوه قضاییه و نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال نهایی سازی است. پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده این لایحه تدوین و برای قانونی شدن و تصویب به مجلس ارسال شود.

قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی یکی از پنج لایحه حقوقی فناوری اطلاعات است که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال تدوین است تا به دولت و مجلس ارائه شود.

آیا تصویب این قانون تاثیری در استفاده شما از سرویس‌های ایرانی و پیام رسان‌های بومی دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: مهر


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Res

دوشنبه, 31 اردیبهشت 1397

تا این حکومت عوض نشه ....اینها آسمونو زمین بیارن ما تو پیام رسان حکومتی عضو نمیشیم. آقااا ن....می...شیم

پاسخ

Ebi

دوشنبه, 31 اردیبهشت 1397

باشه حتما،تنها چیزی که تو این مملکت کارایی نداره قانونه،قانون گذار و مجریش جفتشون قانون گریزن،اونوقت بیایم رو چه حسابی به اینا اعتماد کنیم؟
این کارام واسه خر کردن مردمه که اثری نداره!

پاسخ

داوود

سه‌شنبه, 01 خرداد 1397

خوبه که این قانون دارن میزارن حداقل خوبیش اینه که قانونش هست که از راه قانونی بشه شکایت کرد و جلو کلاه برداری یا خلافای دیگه رو گرفت.
امیدوارم زودتر تصویب بشه.

پاسخ

ثبت نظر