مایکروسافت کورتانا بیشتر به انسان شبیه خواهد شد

مایکروسافت کورتانا بیشتر به انسان شبیه خواهد شد

شرکت مایکروسافت با خرید شرکت سمانتیک قصد دارد کورتانا را بیش از پیش هوشمند سازد.

دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا به زودی بیشتر شبیه به انسان خواهد شد. شرکت مایکروسافت اعلام کرد که شرکت Semantic Machines که یک کمپانی کالیفرنیایی و متخصص روابط مکالمه‌ای انسان و ماشین است را خریداری کرده است. 
شرکت Semantic خودش را از الکسا، گوگل اسیستنت و دیگر دستیارهای صوتی جدا می‌داند چرا که این شرکت از رویکرد چند وجهی هوش مصنوعی برای برقراری مکالمه استفاده می‌کند. تا همین اواخر دستیارهای صوتی تنها به سوالات مشخصی پاسخ می‌دادند و کارهای مشخصی انجام می‌دادند و خیلی هوشمند نبودند. درحالی که اسیستنت و الکسا هردو قابلیت پاسخ سریع به سوالات را دارند که شبیه به برقراری مکالمه است. برای مثال شما می‌توانید درمورد یک آهنگ از آن سوال کنید و از آن بخواهید که موزیک را پخش کند و دستیار شما این کار را انجام می‌دهد اما این پاسخ‌ها محدود هستند. 
در یک مصاحبه با مجله‌ی تک چرچ، موسس و پژوهشگر شرکت Semantic، دن کلین گفت :« تکنولوژی برقراری مکالمه امروزی متعامدی داریم. ما نیاز به یک سیستم مکالمه‌ی متنی داریم تا وقتی که یک جمله را تفسیر می‌کنید این اطلاعات به صورت جدا از هم باقی نمانند.» 
در نتیجه وقتی که قصد رزرو یک هتل را دارید دستیار صوتی شما تشخیص می‌دهد که بهتر است یک ماشین کرایه کنید و یا از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کنید. درضمن می‌داند که قرارهای شما کجا هستند، چه شغلی دارید و ... . در نتیجه می‌تواند با استفاده از TripAdvisor و نظرات افراد مشابه شما، پیشنهاداتی را به شما بدهد. 
درحالی که چنین هوش متنی تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند (شبیه به یک انسان مکالمه می‌کنند) این تکنولوژی نشان می‌دهد که شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات چقدر درمورد شما اطلاعات دارد. 
هم اکنون سرویس‌هایی مانند TripIt وجود دارند که بر اساس ایمیل‌های شما برنامه‌ی سفرتان را می‌دانند درنتیجه این تکنولوژی جدید نیست و چیزی را درمورد اطلاعاتی که شرکت‌ها درموردتان دارند را کاهش نمی‌دهد بلکه تنها شفاف سازی می‌کند که آن‌ها چه اطلاعاتی دارند و این اطلاعات چگونه به کار شما می‌آید. 
مایکروسافت قصد دارد کاری کند که کورتانا یک دستیار بسیار خوب برای زمان‌های کار و تفریح شما باشد و در هر موقعیتی شما را دستیار خوبی برای شما باشد. 

 

پیشنهاد فیسیت : سامسونگ اعلام کرد که بیکس‌بای 2.0 همراه با گلکسی نوت9 منتشر خواهد شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر