کاخ سفید: ترامپ به امنیت گوشی هوشمند خود اهمیت نمی‌دهد

کاخ سفید: ترامپ به امنیت گوشی هوشمند خود اهمیت نمی‌دهد

بارها گزارش شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به امنیت گوشی هوشمند خود هیچ اهمیتی نمی‌دهد. پیش از انتخابات او با یک گوشی سامسونگ گلکسی آپدیت نشده که پر از نقاط ضعف امنیتی بود توییت‌های عصبانی خود را می‌فرستاد. اما از زمانی که به مقام ریاست جمهوری رسیده گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ نگرانی‌های کارمندانش را درمورد امنیت گوشی هوشمندش نادیده گرفته و اعلام کرده که روش‌های امنیتی نامناسب و ناکارآمد هستند. 
بنا به منابعی که با پلیتیکو مصاحبه کرده‌اند ترامپ حداقل دو دستگاه آیفون دارد که کارمندان بخش فناوری اطلاعات کاخ سفید به او داده‌اند. یکی از این گوشی‌ها امکان دسترسی به اینترنت را نداشته و تنها می‌توان با آن تماس گرفت. روی گوشی دیگر یک اپلیکیشن توییتر نصب شده و سایت‌های خبری مهم روی آن بوکمارک شده‌اند. از آنجایی که این گوشی به سایت‌ها و توییتر دسترسی دارد به اینترنت نیز دسترسی دارد. 
قانونی در کاخ سفید وجود دارد که رؤسای جمهوری امریکا باید هر سی روز یک بار گوشی خود را عوض کنند. عوض کردن ماهانه‌ی گوشی باعث می‌شود که کسی نتواند دستگاه گوشی را شناسایی کرده و آن را هک کند. درضمن این کار به کارمندان بخش فناوری اطلاعات کاخ سفید این امکان را می‌دهد که پس از یک ماه گوشی را به طور کامل بررسی کرده و اگر کسی سعی کرد آن را هک کند شناسایی کنند. 
منابع می‌گویند که در طول پنج ماه ریاست جمهوری ترامپ حاضر به تعویض گوشی هوشمند خود نشده است. این گوشی درضمن میکروفون و دوربین نیز دارد اما دستگاه‌های شرکتی امنیتی در زمان اوباما هیچ کدام از این اجزای سخت افزاری را نداشتند. مقامات کاخ سفید گفته‌اند که گوشی مخصوص تماس‌های تلفنی مدام عوض می‌شود اما ترامپ حاضر به تغییر گوشی توییتری خود نیست. 
البته کاخ سفید اعلام کرده که امنیت گوشی توییتری بسیار بالاست و تقریباً خطری آن را تهدید نمی‌کند. رخنه‌های امنیتی دستگاه‌های موبایل معمولاً در حد تئوری هستند و یا زمانی که پچ‌های امنیتی مخصوص آن‌ها منتشر می‌شود رسانه‌ای می‌شوند. با این حال ترامپ مهم‌ترین هدف برای حملات جاسوسی است. حمله روز صفر در هر دو اندروید و آی‌او‌اس اتفاق افتاده است. درضمن استفاده از توییتر نیز تاحدی ناامن است چرا که ممکن است فردی از طریق حمله روز صفر آی‌او‌اس را هک کرده و به گوشی رئیس جمهور دست یابد. اگر رئیس جمهوری گوشی خود را برای تحقیق در مورد فعالیت‌های مشکوک تعویض نکند می‌تواند خطرساز باشد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر