6 دلیلی که باعث دیر شارژ شدن باتری گوشی می‌شوند به همراه راه‌حل

6 دلیلی که باعث دیر شارژ شدن باتری گوشی می‌شوند به همراه راه‌حل

6 دلیلی که باعث دیر شارژ شدن باتری گوشی می‌شوند به همراه راه‌حل این مشکلات را در فیسیت ببینید.

امروزه گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های کاری، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی و... همه و همه از طریق همین دستگاه‌های کوچک در اختیار ما قرار دارند. از این رو باتری گوشی‌های هوشمند، مدت شارژ دهی و زمان مورد نیاز برای شارژ شدن آن‌ها، همگی مسائلی هستند که هنگام خرید و حین استفاده از آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

دیر شارژ شدن باتری گوشی یکی از دردسرهایی است که شاید شما هم با آن مواجه باشید. مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی دلایل خاصی دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند مشکل شما را تا حد زیادی حل کند.

با فیسیت همراه باشید تا 5 دلیل اصلی دیر شارژ شدن باتری گوشی‌های هوشمند و راه‌حل هر یک را باز گو کنیم.

لوازم جانبی و متعلقات شارژ نامناسب

متعلقات شارژ نامناسب اولین و اصلی‌ترین دلیل دیر شارژ شدن گوشی نسبت به قبل است. ممکن است شارژر شما خراب شده باشد و یا اینکه تامین‌کننده برقتان ضعیف باشد و همه این دلایل هیچ ارتباطی به خرابی گوشی هوشمند شما ندارد.

تغییر کابل USB اولین راه‌حل ممکن است. کابل‌های USB مهمترین مشکل سر راه شارژ سریع گوشی هستند. این کابل‌ها به سرعت می‌توانند خراب شوند، مخصوصا در شرایطی که چندین نفر از یک کابل شارژر استفاده می‌کنند. ضمنا کشیده شدن، خم شدن، حرارات زیاد و... هم می‌تواند کابل USB را خراب کند. بنابراین هنگامی که با مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی مواجه شدید، در اولین فرصت کابل USB شارژر خود را تغییر دهید. شاید با همین کار ساده مشکل شما حل شود.

اداپتور برق شارژر هم دقیقا همین تاثیر را روی سرعت شارژ باتری گوشی دارد بنابراین در صورت امکان یک شارژر دیگر را برای شارژ گوشی استفاده کنید تا ببینید که آیا مشکل از شارژر است و یا چیز دیگری.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که گوشی خود را از طریق پورت کامپیوتر و یا لپتاپ شارژ کنند. این روش همیشه مناسب نیست مخصوصا هنگامی که سیستم شما قدیمی باشد و یا اینکه سایر پورت‌های آن هم، همزمان درگیر و در حال استفاده باشند.

مسئله دیگر منبع برق شماست. حتما مطمئن شوید که منبع برقی که از آن استفاده می‌کنید میزان برقی مناسبی را به دستگاه می‌رساند.

 

پورت شارژ گوشی

پورت شارژ خود گوشی، قسمت بعدی است که باید چک کنید مخصوصا اگر یکباره و ناگهانی با مشکل دیر شارژ شدن گوشی رو‌به‌رو شده‌اید. برای این کار می‌توانید از یک چراغ قوه و ذره‌بین و یک برس بسیار کوچک و نرم استفاده کنید. داخل پورت گوشی را نگاه کنید و در صورت انسداد با جسمی هرچند کوچک، حتی گرد و خاک، پورت را تمیز کنید. البته مواظب باشید که به پورت آسیب نرسانید.

 

برنامه‌های پس زمینه

برنامه‌هایی که دائما و در پس زیمنه در حال اجرا هستند دلیل دیگری برای دیر شارژ شدن باتری گوشی هستند. این برنامه‌های پس زمینه همچنین می‌توانند باعث شوند که شارژ گوشی به سرعت تمام شود؛ اما نگران نباشید زیرا در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ابزارهایی برای تشخیص این برنامه‌های پس زمینه وجود دارد.

در سیستم عامل اندروید برای یافتن برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند و شارژ گوشی را می‌خورند کافی است به مسیر setting> Battry> power saving from app (یا عبارات مشابه در بخش باتری) بروید. حتی می‌توانید تعیین کنید که همه برنامه‌ها بعد از قفل شدن صفحه نمایش به صورت اتوماتیک بسته شوند. البته می‌توانید پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و... را به صورت استثنا تعریف کنید تا همواره بتوانید پیام‌ها را دریافت کنید. برای پیدا کردن برنامه‌های پس زمینه در آیفون هم باید همان مسیر اندروید را طی کنید.

بعد از طی این مراحل چک کنید که آیا سرعت شارژ باتری گوشی به حالت اول برگشته است یا نه. حتی اگر این کار سرعت شارژ گوشی را خیلی افزایش ندهد اما بی‌شک باعث می‌شود که شارژ باتری دیرتر تمام شود.

 

استفاده از گوشی حین شارژ

شما هم از آن دسته افرای هستید که حین شارژ شدن گوشی از آن استفاده می‌کنید؟ شاید خود شما مهمترین مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی خود هستید! استفاده از گوشی آن هم در حین شارژ شدن باعث می‌شود سرعت شارژ گوشی به شدت پایین بیاید. در این بین برنامه‌هایی همچون فیسبوک (که به شارژخور معروف هستند) بیشتر باعث کند شدن سرعت شارژ گوشی می‌شود.

بنابراین ترجیحا حین شارژ شدن، از گوشی خود استفاده نکنید.

 

حاشیه امن شارژ باتری را حفظ کنید

مسئله دیگری که باعث خراب شدن باتری گوشی و در نتیجه کند شدن سرعت شارژ می‌شود، عدم شارژ صحیح گوشی است. بسیاری معتقدند که درصد شارژ باتری گوشی همواره باید عددی بین 20 تا 80 درصد باشد. برای اینکه درصد شارژ باتری گوشی از این حد بیشتر و یا کمتر نشود برنامه‌هایی نیز توسعه داده شده است که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

پیشنهاد فیسیت : با برنامه ای کم حجم، عمر باتری گوشی‌های اندرویدی خود را دو برابر کنید

 

تمام شدن عمر باتری

باتری گوشی‌های هوشمند اغلب از نوع لیتیوم یونی هستند. واقعیت این است که باتری‌های لیتیوم یونی برای همیشه دوام نمی‌آورند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند. درواقع باتری‌های لیتیوم یونی تنها به تعداد دفعات معدودی می‌توانند مجددا شارژ شوند و همچنان کیفیت اولیه خود (چه در مدت زمان شدن و چه در زمان شارژدهی) را حفظ کنند.

بنابراین اصلا بعید نیست که مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی مربوط به خود باتری باشد. بنابراین در صورتی که با روش‌های قبلی مشکل شارژ باتری حل نشد و مطمئن شدید که مشکل از خود باتری است، تعویض باتری آخرین راه‌حل است.

 

آیا مسائل دیگری هم وجود دارد که باعث دیر شارژ شدن باتری گوشی شود؟ آیا راه حل دیگری در این موارد می شناسید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر