مایکروسافت مشکل ویندوز10 روی SSD های اینتل و توشیبا را حل کرد

مایکروسافت مشکل ویندوز10 روی SSD های اینتل و توشیبا را حل کرد

چند وقت پیش به کاربران SSD اینتل 600p یا pro 600p گفته شده بود که تا زمانی که مشکلات خاصی حل نشده از آپدیت کردن دستگاه خود اجتناب کنند. اما حال مایکروسافت اعلام کرده که مشکل را حل کرده است. 
پچ مخصوص رفع این مشکل KB4100403) OS Build 17134.81) است و در توضیحات آن نوشته شده که «این پچ برای رفع مشکل رگرسیون روی سیستم‌هایی با دستگاه NVMe از طرف بعضی فروشندگان خاص منتشر شده است.» این شرکت همچنین توضیح داده که دستگاه‌های دچار مشکل، شامل SDDهای اینتل 600p و pro 6000p می‌شود. با این حال یک خطای دیگر در دستگاه‌هایی که SDD اینتل دارند نیز یافته شد که شامل دستگاه‌های XG4, XG5 و BG3 می‌شود. درحالی که درایوهای توشیبا مشکل صفحه آبی که در درایوهای اینتل وجود داشت را ندارد محصولات توشیبا در شرایط خاص طول عمر باتری کمتری دارند. این مشکل از نظر تئوری می‌تواند به مشکل مدیریت نیروی NVMe و PCI Express بازگردد. اگر برای مثال درایوها در یک شرایط خاصی نباشند ممکن است باتری زیادی مصرف کرده و دستگاه‌ را داغ کنند. 
تعمیرات دیگر در این آپدیت مشکلات کوچکی را درمورد منطقه زمانی، اج و ویندوز هلو حل می‌کنند که قبلاً با dGPU دچار مشکل می‌شدند. اگر شما یک SSD سری 600 اینتل دارید می‌توانید به صورت دستی آپدیت را دریافت کنید و یا صبر کنید تا مایکروسافت آن را از طریق آپدیت استاندارد ویندوز منتشر کند. 
درحالی که SSD های توشیبا و اینتل مشکلات خاصی دارند بعضی از مشکلات از طرف مایکروسافت است. چرا که این شرکت بعضی سیستم‌ها را پیش از انجام آزمایش‌های کامل ارتقا داده است. عجیب است که چرا این اتفاق مدام روی می‌دهد چرا که مایکروسافت همیشه به کاربرانش توصیه می‌کند که پس از انتشار آپدیت‌ها مدتی صبر کنند تا مشکلات باگ حل شوند . 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر