فیسبوک قوانینی را مخصوص کاراکتر Pepe the Frog وضع کرده است

فیسبوک قوانینی را مخصوص کاراکتر Pepe the Frog وضع کرده است

فیسبوک قوانینی را مخصوص کاراکتر قورباغه معروف که اخیراً به نام نژادپرستی تبدیل شده وضع کرده است.

فیسبوک اعلام کرده که قوانینش درمورد محتوایی که حق نشر روی پلتفرمش را دارند شامل کاراکتر Pepe the Frog نیز می‌شود. اتحادیه‌ی ضد افترا ادعا کرده که این کاراکتر اخیراً به عنوان نمادی نژادپرستانه تبدیل شده است. البته این شرکت همه‌ی تصاویر Pepe را حذف نخواهد کرد اما آن‌هایی را که محتوای تنفر آمیز دارند را حذف می‌کند. 
درحالی که Pepe در ابتدا به عنوان یک موجود دوست داشتنی ساخته شد اما افراد سودجو از آن برای نشر افکار تنفرآمیز استفاده کردند. سازنده‌ی Pepe، مت فوری، رسماً این کاراکتر را کشت و به سایت‌های نژادپرستانه هشدار داد که از آن‌ها به خاطر فروش پسترهای تنفرآمیز با عکس این کاراکتر شکایت خواهد کرد. 
فیسبوک به خوبی از تاریخچه‌ی این کاراکتر باخبر است و در قوانین خود توضیح داده که «Pepe the Frog توسط بسیاری از گروه‌های تندرو برای رساندن پیام‌های تنفرآمیز استفاده شده است.» جالب اینجاست که این شرکت برای ممنوع کردن این تصاویر تنفرآمیز استثنا قائل شده است؛ چرا که معمولاً این شرکت شخصیت‌های کارتونی که پیامی تنفرآمیز دارند را به حال خود رها می‌کند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر