دزدی ارز دیجیتال با سو استفاده از نام ماه رمضان

دزدی-ارز-دیجیتال_1527502893.jpg

بدافزار دزدی ارز دیجیتال جدیدی در قالب برنامه ادعیه ماه رمضان، اقدام به استخراج ارز دیجیتال از طریق گوشی قربانیان می‌کند.

دزدی ارز دیجیتال روشی تقریباً جدید برای سو استفاده از سیستم کاربران است که چندی است شاهد شیوع آن هستیم. این نوع دزدی بعد از اوج گرفتن یک‌باره ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم، مونرو و... در سال 2017 بیشتر از قبل همه‌گیر شد و بارها و بارها در سراسر دنیا شاهد این شیوه دزدی نوین بودیم؛ اما این بار هکرها روشی بکر را برای دزدی ارز دیجیتال در پیش‌گرفته‌اند.

((دزدی ارز دیجیتال یا cryptojacking روشی است که هکر به سیستم کاربر نفوذ کرده و بدون اطلاع او از سخت‌افزار سیستمش برای استخراج ارز دیجیتال سو استفاده می‌کند.))

به گزارش مرکز ماهر هکرهای هوشمند این بار دست روی اعتقادات مردم گذاشته‌اند. آن‌ها با توسعه بدافزاری در قالب برنامه ادعیه ماه رمضان، اقدام به استخراج ارز دیجیتال مونرو می‌کنند.

این بدافزار جدید با اجرا در پس زمینه گوشی اقدام به دزدی ارز دیجیتال می‌کند و ازآنجایی‌که کار خود را به آهستگی پیش می‌برد و ضمناً گوشی‌های موبایل را هم هدف قرار داده است، قربانی متوجه کند شدن سرعت گوشی خود نمی‌شود. بنابراین در اکثر مواقع کاربر حتی متوجه سو استفاده از توان سخت‌افزاری گوشی خود نخواهد شد.

در ادامه تصاویر منتشر شده از محیط این برنامه و کدهای استخراج ارز دیجیتال را می‌بینید.

بدافزار-دزدی-ارز-دیجیتال--در-قالب-ادعیه-ماه-رمضان_1527502081.jpg
بدافزار دزدی ارز دیجیتال- در قالب برنامه ادعیه ماه رمضان -
استخراج-مونرو-از-طریق-بدافزار-ادعیه-ماه-رمضان_1527502321.jpg
استخراج مونرو از طریق بدافزار برنامه ادعیه ماه رمضان -
اجرا-شدن-اسکریپت-coinhive_1527502409.jpg
اجرا شدن اسکریپت coinhive -

امروزه دزدی ارز دیجیتال به یکی از تهدیدهای جدی دنیای اینترنت تبدیل شده است تا جایی که در بین مهم‌ترین تهدیدات امنیتی سال 2018 جای گرفته است. ازاین‌رو حتماً برنامه‌هایی را روی گوشی و کامپیوتر خود نصب کنید که از منابع معتبری دانلود شده باشند. ضمناً اگر کاربر کامپیوتر هستید بهتر است از مرورگرهای مناسب و ایمن در برابر دزدی ارز دیجیتال همچون نسخه 50 اپرا استفاده کنید.

پیشنهاد فیسیت : چگونه جلو دزدی ارز دیجیتال از طریق سیستم خود را بگیریم

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: مرکز ماهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر