چگونه مشکلات درایو صوتی ویندوز را رفع کنیم؟

چگونه مشکلات درایو صوتی ویندوز را رفع کنیم؟

گاهی اوقات صدای ویندوز به ناگهان قطع می‌شود. ریستارت کردن کامپیوتر این مشکل را حل می‌کند اما گاهی اوقات نمی‌توانیم کامپیوتر خود را خاموش کنیم. درضمن ممکن است همیشه هم این کار جوابگو نباشد. دفعه‌ی بعدی که چنین مشکلی برایتان پیش آمد می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: 

در ابتدا باید از ابزار رفع اشکال صوتی استفاده کنید. برای این کار به  Settings > Troubleshoot > Playing Audio بروید. ویندوز خودش به دنبال مشکل گشته و سعی می‌کند آن را به صورت خودکار رفع کند. 

اگر این کار جوابگو نبود درایو صوتی را ریستارت کنید: 

1- Device Manager را باز کنید. راحت‌ترین راه برای این کار کلیک راست روی دکمه‌ی استارت و فشار دادن دکمه‌های Windows + X است. سپس منو Power User را باز کرده Device Manager را از لیست انتخاب کنید. 

2- عنوان Sound, video and game controllers را کلیک کنید اگر چند دستگاه پخش صدا دارید چندین ورودی در این بخش خواهید دید (برای مثال اسپیکر، هدست). 

3- روی دستگاهی که عمل نمی‌کند کلیک راست کنید ( اگر اسپیکر درون دستگاه است باید دنبال گزینه‌یRealtek High Definition Audio یا چیزی شبیه به آن را بیابید). Disable device را انتخاب و تایید کنید. 

4- کامپیوتر شما ریبوت خواهد شد. ریستارت کنید و دوباره به منو بازگردید. 

5- دوباره روی دستگاه خود کلیک کرده و Enable device را انتخاب کنید. دوباره امتحان کنید ببینید صدا درست شده یا خیر. 

اگر باز هم درست نشد مشکل صدای کامپیوتر شما جدی است. شاید لازم باشد که درایو صوتی را حذف کرده و دوباره نصب کنید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر