با استفاده از گوگل مپس زمان انتظار در رستوران‌ها را دریابید

با استفاده از گوگل مپس زمان انتظار در رستوران‌ها را دریابید

با استفاده از گوگل مپس کارهایی بسیاری می‌توان کرد. با آن می‌توانید مدت زمان سفرها، نظرات کاربران درمورد رستوران‌ها، وضعیت هوا و حتی مدت زمانی که باید صبر کنید تا یک میز برای شما در یک رستوران خالی شود را دریابید. 

اگر دوست دارید دریابید که چقدر باید برای غذای خود در رستوران منتظر بمانید می‌توانید از گوگل مپس روی دستگاه اندروید و آی‌او‌اس استفاده کنید. به نظر می‌رسد که این قابلیت هنوز به نسخه‌ی وب نیامده است. 

چگونه زمان انتظار در رستوران‌ها را دریابیم؟ 

مپس

 

برای این که بفهمید چقدر در یک رستوران باید منتشر بمانید وارد اپلیکیشن گوگل مپس در گوشی خود شوید و رستوران مورد نظر ود را بیابید: 

1- More Info را لمس کنید. 

2- گزینه‌ی  Popular Times را بیابید. 

در این بخش اطلاعات زیادی را درمورد رستوران از جمله نموداری که نشان می‌دهد یک رستوران در هر ساعت روز و هفته چقدر شلوغ است و مردم تقریباً چه مدت را در آن رستوران زمان می‌گذرانند. 

درضمن شما می‌توانید ببینید که در زمان‌های شلوغی چقدر باید صبر کنید. 

اگر قصد ندارید در ساعت شلوغی به رستوران سر بزنید زمان نمودار را لمس کرده تا نتایج را ببینید. 

شما هم اکنون می‌توانید زمان انتظار را در میلیون‌ها رستوران در سراسر جهان روی نقشه ببینید با این حال رستوران‌ها بسیار زیادی وجود دارند که هیچ اطلاعاتی درمورد آن‌ها یافت نمی‌شود. 

گوگل این اطلاعات را از کجا می‌آورد؟ 

این زمان انتظار از طریق داده‌های کاربران شناسایی می‎‌شود که در تاریخچه‌ی مکان گوگل (Google Location History) به صورت ناشناس ذخیره می‌شوند. 

اگر دوست ندارید که گوگل مکان‌های شما را ذخیره کند می‌توانید در مورگر خود به  Activity Controls گوگل بروید. بخش Location History را یافته و آن را در حالت خاموش قرار دهید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود روی Pause کلیک کنید. 

با این کار دسترسی به مکان شما روی گوشی قطع نمی‌شود در نتیجه می‌توانید از گوگل مپس استفاده کنید اما دیگر گوگل تاریخچه‌ی مکان شما را ذخیره نخواهد کرد. 

نکته مثبت درمورد تاریخچه‌ی مکان این است که گوگل با استفاده از این داده‌ها خدمات خود را ارتقا داده و توسط آن می‌تواند میزان ترافیک را در یک مکان پیش‌بینی کند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر