تلگرام می‌گوید که اپل از آپدیت این اپلیکیشن خودداری می‌کند

تلگرام می‌گوید که اپل از آپدیت این اپلیکیشن خودداری می‌کند

در فروردین ماه کشور روسیه پیام‌رسان تلگرام را فیلتر کرد و این موضوع حتی برای بسیاری از کاربران خارج از روسیه نیز مشکل ساز شد. کشور روسیه 15.8 آی‌پی را روی پلتفرم فضای ابری گوگل و آمازون را نیز فیلتر کرد. حال مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف می‌گوید که اپل به صورت جهانی از آپدیت این اپلیکیشن خودداری می‌کند. آپدیت نشدن اپلیکیشن تلگرام به این معنی است که بعضی از قابلیت‌ها مثل استیکرها در آپدیت نسخه‌ی iOS 11.4 به درستی کار نمی‌کنند. 
دوروف در یک پیام تلگرامی اعلام کرد که :« شرکت اپل از زمانی که مقامات روسی از اپل خواستند که تلگرام را از اپ استور حذف کند از آپدیت آن اجتناب می‌کنند. با آن که کاربران روسی تنها هفت درصد کاربران تلگرام را تشکیل می‌دهند، اپل به طور کامل از آپدیت تلگرام برای کاربران کل دنیا اجتناب می‌کند.» 
دوروف همچنین می‌گوید که عدم آپدیت این اپلیکیشن به این معنی است که تلگرام نتوانسته تا قبل از تاریخ 25 می مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه‌ی اروپا را اجرا کند. درحالی که اجرای این قوانین به یک نگرانی بزرگ برای کاربران و خود تلگرام تبدیل شده است آپدیت اپلیکیشن معمولاً شامل پچ‌های امنیتی مهم و رفع باگ‌ها نیز می‌شود در نتیجه اگر اپل به روند خود ادامه دهد کاربران آیفون ممکن است به خطر بیوفتند. 
دولت روسیه از شرکت اپل خواسته تا اپلیکیشن تلگرام را از اپ استور روسیه حذف کند. این درخواست پس از آن افتاد که تلگرام حاضر نشد کلیدهای رمزگذاری خود را در اختیار سرویس امنیتی فدرال روسیه قرار دهد و یک دادگاه آن را تا زمانی که کلیدها را تحویل دهد از ادامه‌ی فعالیت در روسیه منع کرد. سرویس امنیتی فدرال روسیه اعلام کرده به خاطر خطر استفاده‌ی تروریست‌ها از این پلتفرم رمزداری شده درخواست دسترسی به پیام‌های کدگذاری شده را کرده است.  

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر