یک روش خیلی ساده برای انتقال فایل‌های ویندوز به یک دستگاه دیگر

یک روش خیلی ساده برای انتقال فایل‌های ویندوز به یک دستگاه دیگر

با استفاده از قابلیت Nearby Sharing می‌توانید به راحتی اطلاعات یک کامپیوتر را به کامپیوتر دیگر که در اطراف شما قرار دارد منتقل کنید.

به اشتراک گذاری فایل بین چند کامپیوتر کار دشواری است. شما می‌توانید با استفاده از ایمیل و یا فضای ابری فایل‌های کوچک را بفرستید اما اگر کامپیوتر مقصد کنار شما باشد چه؟ ایمیل زدن روندی طولانی و سخت است و کپی کردن فایل‌ها روی یک درایو فلش سال‌ها طول می‌کشد. در نتیجه شما به یک روش بهتر نیاز دارید. 
در آپدیت آوریل 2018 ویندوز10 یک قابلیت به نام Nearby Share اضافه کرده است. این قابلیت مشابه AirDrop اپل است که به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را به دستگاه‌های نزدیک منتقل کنید. 


چگونه از این قابلیت استفاده کنیم؟ 


اول باید Nearby sharing را روی هردو دستگاه فعال کنید (این قابلیت تنها روی دستگاه‌های ویندوز 10 موجود است) برای این کار به Settings > System > Shared experiences بروید. 
Nearby sharing حتما باید فعال شده باشد. شما در این قسمت می‌توانید تصمیم بگیرید که تنها یک دستگاه و یا همه‌ی دستگاه‌های نزدیک محتوای مورد نظر را دریافت کنند. گزینه‌ی دوم شما را به فرستادن محتوا تنها از طریق حساب کاربری مایکروسافت شما محدود می‌کند. 
از آنجایی که شما باید همه‌ی محتوای به اشتراک گذاشته شده را تایید کنید بهتر است که آن را در حالت Everyone قرار دهید. درضمن در این منو می‎توانید یک پوشه‌ی پیش‎فرض برای ذخیره فایل‌های به اشتراک گذاشته شده داشته باشید. 

ویندوز


پیش از شروع روند بهتر است که نام کامپیوتر خود را تغییر دهید تا به راحتی آن را شناسایی کنید چرا که بیشتر کامپیوترها نام‌هایی دارند که تشخیص آن‌ها را از یکدیگر دشوار می‌کند. 
وقتی که آن را فعال کنید می‌توانید از Nearby Sharing در هر اپلیکیشنی که آن را پشتیبانی کند استفاده کنید. این قابلیت از هردو بلوتوث و وای‌فای استفاده می‌کند. کافی است روی گزینه‌ی Share درهر اپلیکیشن مثل اج یا فایل اکسپلورر کلیک کنید. 
در کنار لیستی که همیشه برای به اشتراک گذاری در اپلیکیشن‌ها وجود دارد یک لیست از دستگاه‌های نزدیک می‌بینید. وقتی که روی آن کلیک کنید روی کامپیوتر دیگر یک نوتیفیکیشن ظاهر می‌شود که باید آن را تایید کنید تا محتوا را دریافت کنید. 

ویندوز


Nearby Sharing گزینه‌ی خوبی است اما تنها گزینه‌ی پیش روی شما نیست. دراپ‌باکس و دیگر فضاهای ابری نیز روش‌های خوبی برای به اشتراک گذاری اطلاعات هستند. یکی از مشکلات Nearby Sharing این است که سریع‌ترین روش نیست. اما برای به اشتراک گذاری URL و فایل‌های کوچک بهترین روش است. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر