جدیدترین مرورگر فایرفاکس (Firefox) مجهز به پیام رسان فوری

جدیدترین مرورگر فایرفاکس (Firefox) مجهز به پیام رسان فوری

موزیلا (Mozilla) نسخه Firefox 41 را برای کاربران دسکتاپ (desktop) و اندروید (Android) به بازار فرستاد . این مرورگر اولین مرورگر مجهز به پیام رسان فوری است . این ویژگی در حال حاضر تنها به همراه نسخه دسکتاپ ارائه می شود که کاربر را قادر می سازد با استفاده از Hello video call و سیستم عاملهای مک  (Mac) ، ویندوز و یا لینوکس (Linux)  پیام رسانی کند .

از آنجایی که Hello با WebRTCکار می کند کاربر می تواند ، درصورت پشتیبانی ، به کاربرانی که با مرورگر کروم (Chrome) یا اپرا (Opera) کار می کنند پیام دهد . اگر کاربر بجای استفاده از اسکایپ (Skype) از سیستم پیام رسانی فایرفاکس استفاده کند (که موزیلا در کنار Telefonica ساخته است ) ، این سیستم را با استفاده از کافی نتها در هر مکانی در اختیار خواهد داشت .
از انجایی که امکان گذاشتن عکس پروفایل برروی مرورگر دسکتاپ وجود دارد ،  کاربران Hello همچنین می توانند ببینند با چه کسی مکالمه می کنند . کاربران نسخه اندروید می توانند بطور همزمان از موتورهای جستجوگر گوگل (Google) و بینگ(Bing) استفاده کنند . در این نسخه همچنین قابلیت تشخیص بوک مارک (bookmark detection) و پخش فایلهای mp3 وجود دارد . علاوه براین فایرفاکس اندروید و دسکتاپ می توانند ویروسهای مختلفی را شناسایی کنند . این نسخه ها درحال حاضر ارائه شده اند و کاربر می تواند آنها را دریافت کند و مورد استفاده قرار دهد .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر