گزارش لحظه به لحظه‌ی مراسم WWDC 2018 اپل

گزارش لحظه به لحظه‌ی مراسم WWDC 2018 اپل

در ابتدا مراسم با ویدئویی با صدای دیوید آتنبروگ شروع شد که درمورد توسعه دهندگان صحبت کرد و پس از حدود پنج دقیقه تیم کوک، مدیر عامل اپل روی استیج آمد. در این مراسم توسعه دهندگانی از 77 کشور دنیا حظور دارند. حدود 20 میلیون توسعه دهنده اپل در دنیا مشغول به فعالیت هستند. تیم کوک توضیح می‌دهد که سال گذشته سال بسیار خوبی برای اپل بوده و این شرکت حدود صد میلیارد دلار در اپ استور فروش داشته است.  او همچنین توضیح می‌دهد که اپ استور ماه دیگر ده ساله می‌شود. این پلتفرم در هفته حدود پانصد میلیون کاربر فعال داشته و بزرگ‌ترین اپ استور دنیاست.

پس از آن کرگ اف روی صحنه می‌آید تا درمورد سیستم عامل iOS صحبت کند. نسخه‌ی بعدی این سیستم عامل iOS 12 خواهد بود. کرگ اف می‌گوید که iOS11 دستگاه‌هایی را که در سال 2013 منتشر شده پشتیبانی می‌کند ( برای مثال آیفون5اس) و نصف کاربران می‌توانند تا هفت هفته‌ی دیگر دستگاه خود با آخرین سیستم عامل موجود آپدیت کنند. iOS12 برای همه‌ی دستگاه‌هایی که iOS11 را پشتیبانی می‌کنند قابل دریافت است. 

سرعت iOS12 بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی خواهد بود. 

روی آیفون 6 اس صفحه کلید تا 50 درصد سریع‌تر عمل خواهد کرد و سرعت دوربین نیز تا 70 درصد بیشتر خواهد شد.اپل می‌گوید که سرعت بارگذاری اپلیکیشن‌ها دوبرابر خواهد بود.

درضمن قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای برای واقعیت افزوده دریافت خواهید کرد.

درضمن شرکت آدوب نیز یک فرمت فایل جدید ساخته که توسط آن می‌توانید محتوای واقعیت افزوده را در شکل فوتوشاپ و دیمنشن بسازید و آن را به صورت فرمت فایل جدید ذخیره کنید. 

شرکت اپل با شرکت پیکسار برای ساخت یک فرمت فایل واقعیت فزوده جدید منتشر کرده است. این فرمت به شما اجازه می‌دهد اشیای واقعیت افزوده را در دنیای واقعی قرار دهید. 

قابلیت واقعیت افزوده‌ی جدید می‌تواند اندازه‌ها را مثل طول، عرض، ارتفاع یک سامسونت را اندازه‌گیری کرده و به صورت خودکار اشکال را تشخیص داده و اندازه‌های آن‌ها را به شما بگویند. 

شرکت اپل یک اپلیکیشن جدید به نام Measure را معرفی کرد که همانطور که از نامش پیداست ابعاد اجسام را اندازه گیری می‌کند و از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می‌کند. تنها کافی است شی را لمس کرده و دور آن یک خط بکشید تا ابعاد آن را به شما بگوید. 

اپلیکیشن ARKIT 2 نیز قابلیت تشخیص چهره بسیار پیشرفته دارد که تا چندین کاربر را پشتیبانی می‌کند. با آن می‌توانید شیء بسازید، چهره‌ها را شناسایی کنید و بازی کنید.

یک قابلیت جدید برای جست‌وجوی پیشرفته نیز معرفی شد. یک تب که 'for you'  نام دارد که به شما پیشنهاد می‌دهد که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.برای مثال یک ویدئو لایو ببینید. محتوایی را با دوستانتان با اشتراک بگذارید و غیره.

هم اکنون یک قابلیت جدید معرفی شد: Shortcuts. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میانبر اپلیکیشن‌ها را در سیری قرار دهید. به اپلیکیشن فرمان صوتی دهید و سیری آن کار را برای شما انجام دهد. 

کرگ می‌گوید که با قابلیت Shortcuts سیری می‌تواند کارهای بسیار زیادی انجام دهد.

اپل

 

درضمن اگر یک اپلیکیشن باز باشد و میانبر آن در سیری موجود باشد می‌توانید  Add to Siri را لمس کنید تا با فرمان صوتی از آن استفاده کنید. 

Shortcut قابلیت بسیار جالب و کاربردی است اما تنها آپدیت سری است. 

حال نوبت به Stocks رسیده است. 

حال سوزان روی صحنه آمده تا درمورد Apple News و Apple Stocks صحبت کند.

Stocks به آیپد می‌آید. 

نام iBooks به Apple books تغییر خواهد کرد.

 Voice Memos  به آیپد خواهد آمد و آیکلود آن را پشتیبانی خواهد کرد.

در iOS12 ،  CarPlay  اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل گوگل مپس و ویز را پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت Do Not Disturb نیز ارتقا خواهد یافت. از حالا به بعد وقتی که نصف شب گوشی خود را چک می‌کنید یک میلیون نوتیفیکیشن نخواهید دید.

اپل قابلیت‌هایی را منتشر خواهد کرد که به شما در تمرکز کردن کمک می‌کند تا درک کنید که چطور زمان خود را می‌گذارنید و کمتر با گوشی خود زمان را تلف کنید.

اپل

 

یک قابلیت جدید نوتیفیکیشن‌های گروهی است که به نظر می‌رسد در سالن کنفرانس همه عاشق آن شدند. 

نوتیفیکیشن‌ها نیز آپدیت می‌شوند. کافی است نوتیفیکیشن را در صفحه لاک اسکرین لمس کنید.آن را به نوتیفیکیشن سنتر بفرستید و آن‌ها را خاموش کنید. درضمن سیری نیز به شما پیشنهاد می‌دهد که از طرف چه اپلیکیشن‌هایی نوتیفیکیشن دریافت کنید.

به Do Not Disturb  نیز اضافه می‌شود.

می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی این قابلیت فعال شود. برای مثال به شما می‌گوید که تنها پنج دقیقه برای اینستاگرام فرصت دارید. ( معلوم نیست منظور اپل این بود که اینستاگرام اپلیکیشنی محبوب است و یا برای سلامتی مضر است!) نام این قابلیت App Limits است که توسط آن خودتان محدودیتتان را برای ماندن در یک اپ مشخص می‌کنید. 

Screen Time نیز یک قابلیت جدید دیگر است که به شما می‌گوید در طول هفته از گوشی خود چه استفاده‌هایی می‌کنید، چقدر زمان صرف هر اپلیکیشن می‌کنید، کدام اپلیکیشن بیشترین نوتیفیکیشن را می‌فرستد و در طول روز چقدر گوشی خود را در دست می‌گیرید و چرا. 

درضمن والدین نیز می‌توانند گوشی کودکان خود را کنترل کنند. شما می‌توانید مدت زمانی را که فرزندتان در یک اپلیکیشن می‌گذراند محدود کنید و مشخص کنید که کدام اپلیکیشن‌ها امن هستند. 

کرگ میموجی را معرفی کرد که ایموجی واقعیت افزوده است.

اپل

 

با میموجی‌ها کاملاً قابل شخصی سازی هستند و شما می‌توانید مدل مو عینک و چیزهای دیکر را در آن‌ها تغییر دهید. 

حال نوبت به فیس تایم رسیده است. حال شما می‌توانید همزمان با چند نفر صحبت کرده، تصویر آن‌ها را جابه‌جا کنید و به تماس‌ها انیموجی اضافه کنید. 

حال نوبت به اپل واچ رسیده است. 

 watchOS 5 منتشر شده و کوین لینچ روی صحنه آمده تا درمورد آن صحبت کند. 

اپل

در ابتدا درمورد سلامتی و فیتنس صحبت شد. با watchOS 5 می‌توانید با دوستانتان رقابت‌های ورزشی انجام دهید. 

در نهایت قابلیت ردیابی ورزش به صورت خودکار به این سیستم عامل اضافه شد. 

درضمن میزان سرعت در هنگام دویدن به شما گزارش می‌شود. درضمن ساعت به شما می‌گوید که باید سرعت خود را کم یا زیاد کنید. درضمن این دستگاه می‌تواند ضربان قلب شما را نیز اندازه گیری کند. درضمن اپل واچ به شما می‌گوید که چه زمان باید ورزش خود را متوقف کنید. 

قابلیت مرور وب نیز به اپل واچ اضافه می‌شود. البته شما نمی‌توانید صفحه را به طور کامل ببینید اما اطلاعات مربوطه را دریافت خواهید کرد. 

از حالا به بعد وقتی که بازوی خود را بلند می‌کنید دیگر نیازی نیست بگویید «هی سیری». 

متاسفانه هیچ چیز درمورد اسپاتیفای گفته نشد. 

به watchOS 5 پادکست اضافه خواهد شد که با آیکلود همگام سازی می‌شود. 

درضمن می‌توانید برای برقراری تماس از طریق ساعت خود استفاده کنید و از طریق آن بدون نیاز به گوشی صحبت کنید. 

شما می‌توانید کارت دانشجویی خود را در اپل واچ ذخیره کنید و با آن وارد دانشگاه، خوابگاه و مکان‌های دیگر شوید. 

حال نوبت به اپل تی‌وی رسیده است. 

اپل

 

Dolby Atmos به تلویزیون‌های اپل اضافه خواهد شد. فیلم‌های خریداری شده به صورت خودکار به دالبی اتمز ارتقا خواهند یافت. کانال‌های جدید نیز به آن اضافه خواهند شد. 

 

حال نوبت به سیستم عامل مک رسیده است. کرگ دوباره روی صحنه می‌آید تا توضیحات لازم را بدهد. نام این سیستم عامل MacOS Mojova خواهد بود. 

موجووا دارای حالت صفحه تیره است. 

اپل

با  Gallery View می‌توانید با استفاده از متادیتا اطلاعات بیشتری درمورد تصاویر و اسناد دریافت کنید. 

با استفاده از Finder میتوانید اسناد را امضا و یا تایید کنید و حتی صدا و فیلم ها را کات کنید. 

قابلیت اسکرین شات نیز آپدیت میشود. می‌توانید روی عکس‌ها زوم کرده و از ابزار دیگر استفاده کنید. 

Voice Memo و News و Stocks هم به مک خواهند آمد. 

به طور کلی همه چیز ساده خواهد شد شرکت‌های تبلیغاتی سخت‌تر خواهند توانست شما را ردیابی کنند. 

سافاری نیز آپدیت می‌شود. دیگر شما نمی‌توانید در شبکه‌های اجتماعی محتوا را به اشتراک بگذارید و یا کامنت بگذارید. تب‌های Create, Work, Play  و Develop به شما کمک می‌کنند که تصمیم بگیرید از کدام سایت‌ها باید استفاده کنید. 

اپل

 

مک اپ استور نیز تغییراتی خواهد داشت. چیزهای بسیار بیشتری از طرف مایکروسافت، آدوب و شرکت‌های دیگر در آن بیشتر فعال خواهند بود. 

کرگ درمورد دو کیت جدید صحبت کرد. او گفت که eGPU ها قابل ارتقا هستند. در یک مک بوک 13 اینچی با اضافه کردن eGPU جدید می‌توانید دستگاه خود را تا هشت برابر ارتقا دهید. 

برای آموزش ماشینی یک ابزار جدید به نام CreateML معرفی کرد. شما می‌توانید مدل‌های تصویری و زبان طبیعی را با کشیدن چیزها به دستگاه آموزش دهید. 

iOS و macOS ادغام نخواهند شد. 

نسخه‌ی بتای همه‌ی پلتفرم‌ها از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. 

هیچ سخت افزاری در این مراسم معرفی نشد و هم اکنون پس از سخنرانی تیم کوک مراسم به پایان رسید. 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر