پرینت سه بعدی ساختمان‌سازی را متحول می‌کند

پرینت سه بعدی ساختمان‌سازی را متحول می‌کند

گروه ساختمانی Van Wijnen پروژه‌ای به نام MileStone را برای ساخت خانه‌های بتونی با پرینت سه بعدی کلید زده‌اند که احتمالا اولین دستاورد آن سال 2019 آماده می‌شود.

پرینت سه بعدی از هیجان‌انگیزترین تکنولوژی‌های قرن 21 است که مدت‌هاست شاهد هنرنمایی آن هستیم. به تازگی گروه ساختمانی Van Wijnen پروژه‌ای به نام MileStone را برای ساخت خانه‌های بتونی با پرینت سه بعدی کلید زده‌اند.

این گروه قصد دارند در ابتدا یک خانه ساده 300 متر مربعی با دیوارهایی به قطر 2 اینچ را با استفاده از همین روش بسازند و در مرحله بعد چهار خانه دیگر را به صورت کامل‌تر با بالکن، پاسیو، اتاق و سایر بخش‌های یک خانه واقعی طراحی کنند. به گفته رادی ون گورپ، مدیر این پروژه، این خانه‌ها ظاهری کاملا آزاد خواهند داشت (شکل ریاضیاتی مثلا مربع، دایره و یا...).

فناوری پرینت سه بعدی یک از تکنولوژی‌های فراگیر حال حاضر است که تنها به یک عرصه محدود نمی‌شود. از پرینت سه بعدی در حوزه‌های هنر، بیمارستان، آشپزی، ساختمان سازی و... استفاده کرد.

پرینت سه بعدی این قابلیت را دارد که به یکی از پایه‌های ساختمان سازی تبدیل شود. با این روش هزینه مصالح ساختمانی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت زیرا به پرینت سه بعدی مصالح کمتری استفاده می‌شود و حتی هدر می‌رود ضمنا احتمال اشتباه‌های انسانی هم تقریبا به صفر می‌رسد.

از طرف دیگر ساخت خانه با استفاده از پرینت سه بعدی باعث می‌شود که سیمان کمتری استفاده شود و از آنجایی که سیمان یکی از مهمترین دلایل تولید گاز CO2 است، ساخت خانه با پرینت سه بعدی این مشکل را تا حد زیادی حل می‌کند.

البته این نخستین باری نیست که شرکت Van Wijnen دست به ساخت سازه‌های بتنی با پرینت سه بعدی زده است بلکه سال قبل همین شرکت اولین پل بتنی ساخته شده با پرینت سه بعدی را هم در همین شهر آینهوون هلند احداث کرده بود.

اجزای اولین خانه‌ای که قرار است در این پروژه ساخته شود به صورت مجزا ساخته خواهند شد و در نهایت در مکان اصلی اسمبل می‌شوند. در این خانه تنها دیوارها و سقف و درواقع پوسته ساختمان با پرینت سه بعدی ساخته خواهد شد اما افراد این تیم امیدوارند که بتوانند آخرین خانه را به صورت کامل (ملزومات داخلی خانه مانند لوله کشی و...) از همین روش بسازند.

پیشبینی می‌شود که اولین سازه پروژه MileStone در سال 2019 آماده شود و هنوز صحبتی درباره قیمت این خانه‌ها نشده است. پس برای دیدن ساختمان‌هایی با پرینت سه بعدی باید حدود یک سال دیگر صبر کنیم.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: digitaltrends


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نازی

شنبه, 19 خرداد 1397

منبع و طرح ساخت پروژه: حوزه علمیه قم!!!

پاسخ

ثبت نظر