مشکل قطع نادرست سرویس دهی گوشی بعد از طرح رجیستری را چطور حل کنیم؟

مشکل قطع نادرست سرویس دهی گوشی بعد از طرح رجیستری را چطور حل کنیم؟

بعد از اجرای طرح رجیستری گوشی‌های غیرقانونی قطع می‌شوند اما اگر گوشی خود را قانونی وارد کشور یا خریداری کرده باشید و سرویس دهی گوشی قطع شده باشد چاره چیست؟

طرح رجیستری گوشی‌های موبایل یکی از جنجالی‌ترین طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات کشور است که از اواخر مهرماه 96 به اجرا درآمد. بنا به این طرح گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌ باشند و شناسه آن‌ها در شبکه ثبت نشده باشد، پس از یک ماه از شبکه خارج خواهند شد.

طرح رجیستری برای گوشی‌هایی که به تازگی خرید و فروش می‌شوند به اجرا درآمد و در آخرین مرحله در اردیبهشت ماه، تمامی برندهای گوشی زیر چتر اجرای این طرح رفتند.

ممکن است شما هم جز افرادی باشید که گوشی خود را به صورت قانونی وارد کشور و یا خریداری کرده باشید اما سرویس دهی گوشیتان قطع شده باشد. در چنین شرایطی چاره چیست؟ با فیسیت همراه باشید تا راه‌حل‌های ممکن را مطرح کنیم.

 

رفع مشکل قطع سرویس دهی گوشی بعد از طرح رجیستری

گوشی‌هایی که تماسی از آن‌ها برقرار نشده

در صورتی که گوشی خود را قبل از تاریخ‌های اعلام شده برای آغاز رجیستری هر برند روشن نکرده باشید حتما گوشی شما یک ماه بعد از استفاده قطع خواهد شد؛ اما اگر گوشی خود را روشن کرده‌اید و تماس برقرار کرده‌اید اما باز هم گوشی شما از سرویس دهی خارج شده است، برای پیگیری موضوع می‌توانید با شماره 096366 تماس بگیرید و یا به آدرس ایمیل سامانه همتا به آدرس info@ntsw.ir مشکل خود را ارسال کنید.

 

گوشی‌های مسافراتی و خریداری شده در خارج

اگر گوشی خود را از خارج خریداری کرده‌اید، یک ماه فرصت دارید تا اطلاعات آن را در سایت گمرک وارد کرده و حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنید، از رسید آن پرینت بگیرید و در سایت سامانه همتا در بخش گوشی‌های مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. در صورتی که بعد از طی مراحل گفته شده بعد از 2 تا 3 روز گوشی شما وصل نشد می‌توانید برای پیگریی مسئله با شماره 096366 تماس بگیرید.

 

تغییر IMIE به دلیل تعمیر در خارج

اگر گوشی خود را در خارج از کشور تعمیر کرده باشید به صورتی که شناسه IMIE آن تغییر کرده است و حالا از سرویس دهی خارج شده است، بایستی شناسه قبلی و کنونی گوشی را به همراه نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره موبایلی که روی گوشی از آن استفاده می‌کنید، به همراه توضیح مسئله به سامانه همتا ایمیل کنید.

 

خرید گوشی از فروشگاه‌های داخلی

ثبت کردن گوشی‌هایی که در ایران و از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید در طرح رجیستری به عهده فروشنده است. درصورتی که گوشی خریداری شده شما با مشکل قطع سرویس دهی مواجه شد باید گوشی را به فروشنده برگردانید و پول گوشی را پس بگیرید. در صورتی که فروشنده پول گوشی را به شما برنگرداند می‌توانید با شماره 124 (سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) و یا 135 (بازرسی و تعزیرات حکومتی) تماس بگیرید و شکایت خود را اعلام و موضوع را پیگیری کنید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: ایسنا


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر