تحریم یا مشکل؟ API گوگل مپ برای سایت‌های ایرانی با دامنه‌ ir مسدود شد

تحریم یا مشکل؟ API گوگل مپ برای سایت‌های ایرانی با دامنه‌ ir مسدود شد

تحریم یا مشکل؟ API گوگل مپ برای سایت‌های ایرانی با دامنه‌ ir مسدود شد

تاکنون ایران تحریم‌های زیادی را از سمت گوگل تجربه کرده است اما معمولاً سرویس‌های عمومی‌تر مانند جیمیل، گوگل مپ و... کمتر هدف تحریم‌های گوگل علیه ایران بوده است.

حالا برخلاف انتظارمان شاهد قطع ارتباط سایت‌های ایرانی (که دارای دامنه ir هستند) با سرویس گوگل مپ هستیم. درواقع هنگامی‌که به وب سایت‌هایی که دامنه ir دارند مراجعه می‌کنیم با خطایی با معنای زیر روبه‌رو می‌شویم:

وب سایت یا اپلیکیشن مورد نظر به دلیل عدم سازگاری با قوانین گوگل مپ مسدود شده است.

اگرچه هنوز گوگل توضیحی درمورد این مسئله ارائه نداده است اما انگشت اتهام به سوی تحریم گوگل علیه ایران است. بااین‌وجود باید منتظر بمانیم تا علت بروز مشکل مشخص شود. ممکن است این مسئله تنها مشکلی باشد که ظرف ساعات آینده برطرف شود و یا اینکه واقعاً گوگل بار دیگر ایران را تحریم کرده باشد.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود که از 11 ژوئن تمامی توسعه‌دهندگان برای دسترسی مجاز به API‌های گوگل مپس باید بیلینگ اکانت (billing account) داشته باشند، این تغییرات همچنین نیازمند داشتن کردیت کارت است.

 

به‌روزرسانی 20 خرداد

به گزارش مهر، حسنعلی عیسی زاده مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تحریم ایران توسط گوگل را تایید نکرد. وی گفت:

تاکنون گزارشی از اعمال محدودیت توسط گوگل واصل نشده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به کاربرانی که در وب سایت خود با مشکل مواجه شده‌اند اعلام کرد برای رفع مشکل می‌توانند به این شرکت ایمیل ارسال کنند:

لیکن اگر کاربرانی که از Api گوگل استفاده می کنند دچار محدویت یا اختلال شده اند می توانند از طریق ایمیل شرکت ارتباطات زیرساخت به نشانی help@tic.ir موضوع را اعلام کنند تا همکاران ما آن را رسیدگی و اقدام مقتضی به عمل آورند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: زومیت


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

lol

یک‌شنبه, 20 خرداد 1397

با قوانین گوگل کپ ؟

پاسخ

H320

سه‌شنبه, 22 خرداد 1397

راه حل مشکل مسدود شدن گوگل مپ در وب سایت
https://github.com/H320/tricks/blob/master/gmap

پاسخ

ثبت نظر