یک باگ در فیسبوک پست‌های خصوصی را به صورت عمومی منتشر می‌کند

یک باگ در فیسبوک پست‌های خصوصی را به صورت عمومی منتشر می‌کند

فیسبوک اعلام کرد که حدود 14 میلیون کاربر به خاطر یک باگ پست‌هایشتان را به صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌اند. 
این شرکت امروز اعلام کرد که این باگ که حدود یک ماه است روی پلتفرم فیسبوک قرار دارد تنظیمات انتشار پست را به حالت عمومی تغییر داده است. اصولاً فیسبوک گزینه‌های به اشتراک گذاری پست را بر اساس فعالیت‌های گذشته‌ی کاربر و تنظیمات اون تنظیم می‌کند. اما در این مورد یک خطای نرم‌افزاری تنظیمات پیش‌فرض را بدون توجه به فعالیت‌های پیشین کاربر به صورت عمومی تغییر داده بود. 
فیسبوک گفته که این باگ از تاریخ 28 اردیبهشت تا 6 خرداد فعال بوده است و درحالی که این شرکت می‌توانست در روز دوم خرداد این خطا را فع کند اما پنج روز برای بازگرداندن پست‌ها به حالت اصلی زمان لازم داشته است. این شرکت به 14 میلیون کاربری که قربانی این باگ شده‌اند پیام فرستاده و پست‌های آن‌ها را به حالتی که در تنظیماتشان تعیین شده باز گردانده است. 
سرپرست ارشد مسائل مرتبط با حریم شخصی فیسبوک، ارین اگان در بیانیه‌ای گفت :« ما این مشکل را حل کرده‌ایم و به همه‌ی کسانی که دچار چنین مشکلی شده‌اند اعلام کرده‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم همه‌ی پست‌هایی را که در آن دوران فرستاده‌اند مرور کنند. این باگ پست‌هایی که کاربران در گذشته منتشر کرده‌اند را تحت تاثیر قرار نداده است با این حال ما به خاطر وقوع چنین اشتباهی عذرخواهی می‌کنیم.» 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر