یک رسوایی بزرگ دیگر برای فیسبوک به خاطر فروش اطلاعات کاربران

یک رسوایی بزرگ دیگر برای فیسبوک به خاطر فروش اطلاعات کاربران

فیسبوک یک رسوایی دیگر به بار آورد: این بار دسترسی گسترده به اطلاعات کاربران به چند شرکت نظیر نیسان و رویال بانک کانادا.

در طی چند ماه گذشته فیسبوک دو رسوایی بزرگ به بار آورد: اول فروش اطلاعات کاربران به شرکت کمبریج آنالیتیکا و به اشتراک گذاری پست‌های خصوصی کاربران به صورت عمومی. حال بار دیگر انگشت اتهامات به سوی این شرکت گرفته شده است. این بار ادعا شده که از سال 2014 این شرکت اجازه‌ی دسترسی گسترده‌ به شبکه‌ی اطلاعاتش درمورد کاربران را به بعضی شرکت‌های خاص داده است. 
روزنامه‌ی وال استریت ژورنال ادعا کرده که فیسبوک یک لیست سفید از شرکایی دارد که می‌توانند به اطلاعات کاربران با جزئیات دسترسی داشته باشند. این دسترسی حتی پس از ادعای شرکت به جلوگیری از دسترسی توسعه دهندگان به این اطلاعات هنوز هم موجود است. 
به نظر می‌رسد که بعضی شرکت‌ها شامل قوانین محدود کننده‌ی فیسبوک در سال 2014 برای آنچه شرکت‌ها به آن دسترسی داشتند نشده‌اند و حتی پس از این تاریخ نیز فیسبوک اجازه‌ی دسترسی گسترده به اطلاعات را به آن‌ها داده است. 
فیسبوک اعتراف کرده که تا حدی حق با وال استریت ژورنال است اما اصرار دارد که حق امتیازی که به شرکت‌هایی مثل نیسان و رویال بانک کانادا داده به این منظور بوده تا این شرکت‌ها بتوانند بهتر با قوانین مربوط به حریم شخصی جدید سازگار شوند. فیسبوک می‌گوید که این اختیارات کوتاه مدت بوده و خیلی وقت است که متوقف شده است. 
در ادامه فیسبوک اعلام کرده که هر همه‌ی قراردادها پس از آن زمان مطابق با محدودیت‌های جدید بنا شده و تنها لیست دوستان با توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث به اشتراک گذاشته شده و نه اطلاعات شخصی مثل علایق و تصاویر کاربر. 
به طور خلاصه به نظر می‌رسد که با وجود وضع محدودیت‌های جدید در سال‌های 2014 و 15، فیسبوک به چند شرکت خاص حق امتیاز بیشتری نسبت به  چیزی که اجازه داشته داده است. درحالی که این دسترسی هم اکنون قطع شده اما این خبر چیزی نیست که در این روزها به نفع فیسبوک باشد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

متخصص

دوشنبه, 21 خرداد 1397

کجان اونایی که میگفتن داخل قابل اعتماد نیستن و خارجی ها قابل اعتمادند.
مشکل مغزهای بسته اینه که همیشه دهانشان باز است.

پاسخ

ثبت نظر