آیا واقعاً گوگل مپس از امروز پولی می‌شود؟

آیا واقعاً گوگل مپس از امروز پولی می‌شود؟

سرویس گوگل مپس از امروز، 11 ژوئن، پولی می‌شود! ایا سرویس گوگل مپس از امروز، 11 ژوئن، پولی می‌شود! آیا این ادعا صحت دارد؟

گوگل مپس، سرویس کاربردی گوگل که تاکنون به‌صورت رایگان قابل استفاده بود، از امروز، 11 ژوئن، پولی خواهد شد.

گوگل این سرویس کاربردی را از سال 2005 و با هدف قرار دادن توسعه‌دهندگان در دسترس قرار داد. به مرور مکان‌یابی با استفاده از API‌های گوگل مپس پیچیده شد تا جایی که مشکلاتی را برای توسعه‌دهندگان به وجود آورد.

ازاین‌رو گوگل تصمیم گرفته است برای ارتقا کسب‌وکار خود هزینه‌ای را از کاربران دریافت کند تا این مشکل را برطرف کند. بنابراین از این به بعد توسعه‌دهندگان برای استفاده از سرویس گوگل مپس باید حساب کاربری پرداخت (billing account) داشته باشند.

این در حالی است که اپلیکیشن گوگل هیچ تغییری نخواهد کرد به این معنا که کاربرانی که از اپلیکیشن گوگل مپس استفاده می‌کنند نیازی به پرداخت هزینه ندارند، زیرا تغییراتی که گوگل در نظر گرفته است مربوط به سرویس تجاری گوگل مپس است.

با این اوصاف افزایش هزینه و پولی شدن تنها دامن‌گیر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی که از سرویس گوگل مپس استفاده می‌کنند (مانند تاکسی‌های آنلاین و...) می‌شود.

تغییرات سرویس گوگل مپس برای توسعه‌دهندگان

تا پیش‌ازاین سرویس گوگل مپس از 18 رابط برنامه‌نویسی کاربری یا همان API استفاده می‌کرد اما از این به بعد تنها شاهد 3 رابط اصلی نقشه، مسیریاب و مکان خواهد بود. این تغییر باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان ساده‌تر بتوانند از این سرویس استفاده کنند و قابلیت‌های مختلف نقشه را پیدا کرده و یا حتی در نقشه سایت خود استفاده کنند.

ضمناً نگران ناسازگاری تغییرات جدید سرویس تجاری گوگل مپس با کدهای سابق خود نباشید، زیرا نیاز به هیچ‌گونه تغییری ندارید. بعلاوه از این به بعد محصولات گوگل با سرویس ابری گوگل ادغام می‌شوند بنابراین توسعه‌دهندگان راحت‌تر از قبل می‌توانند پروژه‌های خود را مدیریت کنند .

 

سرویس گوگل مپس پولی می‌شود؟

سرویس گوگل مپس مانند گذشته رایگان نخواهد بود اما ماجرا اینجاست که گوگل برای کاربرانش اعتبار ماهانه 200 دلار در نظر گرفته است که احتمالاً برای عده زیادی از کاربران کفایت می‌کند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: googleblog


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر