برترین قابلیت‌هایی iOS12 با خود به همراه دارد

برترین قابلیت‌هایی iOS12 با خود به همراه دارد

اپل در نمایشگاه امسال خود به عنوان مهمترین نرم افزار، iOS12 را رونمایی کرد. برترین قابلیت‌هایی iOS12 با خود به همراه دارد چیست؟

چند روز پیش مراسم WWDC 2018 اپل برگزار شد. مهم‌ترین محصول نرم‌افزاری که در این مراسم رونمایی شد، نسخه جدید سیستم‌عامل اپل، iOS12، بود.

نسخه قبلی این سیستم‌عامل یعنی iOS11 به‌شدت در بین کاربران آیفون و آی پد پرطرفدار است تا جایی که حدود 81 درصد از دستگاه‌های اپل از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. این در حالی است که تنها حدود 8 درصد از کاربران اندروید از آخرین نسخه این سیستم‌عامل بهره می‌برد. این ارقام نشان می‌دهد که کاربران اپل علاقه‌مندند از آخرین نسخه این سیستم‌عامل استفاده کنند. ازاین‌رو قصد داریم مهم‌ترین قابلیت‌های iOS12 را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

بهبود عملکرد

عملکرد ضعیف روی دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل، یکی از عمده‌ترین ایراداتی است که به iOS11 وارد بود. این نسخه از iOS روی دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل علاوه بر عملکرد ضعیف، باگ‌های زیادی را به همراه داشت. اپل سعی کرد با عرضه نسخه 11.3 این سیستم‌عامل تا حدی مشکلات موجود را برطرف کند و حالا iOS12 مدعی بهبود عملکرد روی این دستگاه‌های قدیمی است.

اپل ادعا کرده است که بهبودهای بسیاری را با iOS12 مهمان مدل‌های قدیمی‌تر آیفون کند مثلاً برنامه‌های آیفون 6 اس پلاس 40 درصد سریع‌تر اجرا خواهند شد، بعلاوه کیبورد این گوشی 50 درصد و دوربین آن 70 درصد سریع‌تر کار خواهد کرد.

اپل بهبود عملکرد را منحصراً برای دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل در نظر گرفته است زیرا آیفون X و یا آیفون 8 پلاس به خودی خود سریع عمل می‌کنند. با این اوصاف اگر صاحب آیفون‌های قدیمی‌تری هستید، iOS12 برایتان تجربه خوبی را به همراه خواهد داشت.

 

میموجی و افکت دوربین

سال گذشته با ورود آیفون X شاهد تجربه جذابی از ایموجی‌ها بودیم، اشکال متحرکی که انیموجی نامیده می‌شدند. امسال اپل به جذابیت انیموجی افزود و میموجی را معرفی کرد. میموجی‌ها همان انیموجی‌هایی هستند که در قالب چهره کاربر و نه شکل‌های آماده ظاهر می‌شوند.

در حال حاضر تنها آیفون X اپل به لطف دوربین TrueDepth می‌تواند از میموجی‌های جدید بهره ببرد.

سیستم‌عامل iOS12 علاوه بر میموجی، استیکرهای جدید، انیمیشن‌ها و فیلترهای جدید جذاب دیگری را هم به آیفون می‌آورد. بعلاوه از الآن به بعد می‌توانید انیموجی‌هایی به مدت 30 ثانیه ضبط کنید درصورتی‌که قبلاً تنها 10 ثانیه فرصت داشتید.

 

ویدیو استفاده از میموجی در کانال آپارات فیسیت 

پیشنهاد فیسیت : چطور میموجی (Memoji) بسازیم و از آن استفاده کنیم

میموجی و افکت دوربین، جدیدترین تکنولوژی اپل

میموجی و افکت دوربین، جدیدترین تکنولوژی اپل

 

دستیار صوتی سیری، هوشمندتر از قبل

اپل در iOS12 دستیار صوتی سیری را بسیار هوشمند کرده است. به‌این‌ترتیب که با دکمه add to siri می‌توانید عملکردهایی را به اپلیکیشن های دلخواهتان ربط دهید. بنابراین می‌توانید چندین shortcut از برنامه‌های ایجاد کنید تا درآن‌واحد چندین دستور را اجرا کنید.

ضمناً دیگر نگران فراموش کردن رمزهای عبور نباشید زیرا سیری رمزهای شما را نگه می‌دارد و در صورت فراموش کردن آن‌ها می‌توانید از سیری بپرسید.

 

حفظ حریم خصوصی بیش از همیشه

اپل با عرضه iOS12 به حریم خصوصی بیشتر از سابق بها داده است، به‌این‌ترتیب که کمتر وب سایتی می‌تواند فعالیت کاربران در سراسر وب را با هدف تبلیغاتی را رصد کند. به همین منظور دکمه‌هایی اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی به دلیل سیاست‌های ردیابی فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در معرض خطر هستند. ضمناً درصورتی‌که وب سایتی درخواست ذخیره کوکی را داشته باشد، مرورگر سافاری این موضوع را به کاربر اطلاع می‌دهد.

شاید تغییراتی که اپل با iOS12 به حوزه حریم خصوصی وارد کرده است تغییرات چشمگیری نباشد اما مطمئناً باب میل کاربرانی است که امروزه بیش از هر زمان دیگری آن‌ها را نگران کرده است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر