اینتل در سال 2020 کارت گرافیک خود را منتشر خواهد کرد

اینتل در سال 2020 کارت گرافیک خود را منتشر خواهد کرد

شرکت اینتل اعلام کرد که در سال 2020 کارت گرافیک خود را که مخصوص پایگاه‌داده‌ها و کامپیوترهای گیمینگ است منتشر خواهد کرد. 
این خبر بسیار خوبی است چرا که تا به حال بازار کارت گرافیکی تنها در دستان دو شرکت بود: انویدیا و AMD. با انتشار کارت گرافیکی اینتل، گیمرها برای خرید مناسب‌ترین و بهترین کارت گرافیکی انتخاب‌های زیادی خواهند داشت. 
اینتل از طریق توییتر اعلام کرد که اولین GPU خود را تا دو سال دیگر منتشر خواهد کرد. 
از آنجایی که پردازنده‌های اینتل با کارت گرافیکی ترکیب شده‌اند، این شرکت در زمینه‌ی GPU به اندازه‌ی کافی تجربه و تخصص دارد. ترکیب شدن کارت گرافیک و پردازنده به این معنی است که GPU و CPU هردو روی یک تراشه قرار دارند و در نتیجه کاربران می‌توانند بدون نیاز به کارت گرافیک جداگانه از کامپیوتر خود استفاده کرده و حتی بازی کنند. 
ساخت کارت گرافیک جدا به این معنی است که اینتل می‌تواند GPUهای خود را قوی‌تر کند. درضمن داشتن حق انتخاب بین سه شرکت بزرگ اینتل، انویدیا و AMD بازار را بسیار جذاب و متنوع‌ خواهد کرد. 
درحالی که 2020 به نظر خیلی دور می‌رسد اما در دنیای توسعه‌ی کارت گرافیکی زمان زیادی هم نیست و به نظر می‌رسد که اینتل این پروژه را بسیار جدی گرفته است. 
با چالش پیش رو کار برای AMD و انویدیا نیز دشوارتر می‌شود چرا که باید کاری کنند که محصولاتشان برای مشتریان جذاب باقی بماند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر