اتحادیه‌ی اروپا نرم‌افزار کاسپراسکای را مخرب می‌داند

اتحادیه‌ی اروپا نرم‌افزار کاسپراسکای را مخرب می‌داند

شرکت کاسپراسکای روزهای خوشی را سپری نمی‌کند. این شرکت نه تنها نتوانست تحریم‌های امریکا را علیه محصولات شرکتش بردارد، حال انگلستان نیز همه‌ی نرم‌افزارهای روسی که از شبکه‌های دولتی استفاده کرده است را تحریم نموده است. علاوه بر این دو کشور، با وجود تلاش کاسپراسکای برای انتقال زیرساخت‌هایش از روسیه به سوئیس، هلند نیز محصولات این شرکت را تحریم کرد. 
حال این احتمال می‌رود که اتحادیه اروپا نیز نرم‌افزار کاسپراسکای را مسدود کند. بسیاری از اعضا و کشورهای غیر عضو معتقد هستند که باید از گسترش نرم‌افزار این شرکت جلوگیری کرد. 
قطعاً کاسپراسکای برای پیش‌گیری از تشخیص نرم‌افزار خود به عنوان یک بدافزار خواهد جنگید اما هنوز معملوم نیست که این اعتراضات را تا چه حد باید جدی گرفت. سال پیش افشا شد که کاسپراسکای برای مسائل جاسوسی اطلاعات کاربران خود در ایالات متحده را در اختیار سازمان جاسوسی روسیه قرار می‌دهد. شرکت کاسپراسکای هرگونه اتهامی را رد کرد اما هیچ اثباتی برای بی‌گناهی خود ارائه نکرد. 
مشکل اینجاست که هرگونه اقدامی که برای دفاع و یا محکوم کردن شرکت کاسپراسکای به کار گرفته شود نیازمند افشای مسائل محرمانه‌ای درمورد دولت‌هاست که علاقه‌ای به افشای آن ندارند. با این وجود تعداد زیاد کشورهای اروپایی که علیه این نرم‌افزار اقدام کرده‌اند را می‌توان شواهد حقیقی دانست. هرگونه مدرکی دال بر جاسوسی نتیجه‌اش اقدام گسترده‌ی دولت‌های اروپایی برای مسدود کردن شرکت کاسپراسکای از طرف دولت‌های غربی خواهد بود که به آن اطلاعات دسترسی دارند. 
البته دولت امریکا استفاده از محصولات کاسپراسکای را برای عموم ممنوع نکرده و اتحادیه اروپا نیز معتقد است که کاربران عادی می‌توانند از آن استفاده کنند. اما چیزی که مهم است این است که حفظ امنیت کامپیوتر به اندازه کافی دشوار است، حال تصور کنید که نرم‌افزار امنیتی شما نیز طوری طراحی شده باشد که اطلاعات خصوصی کاربران را به دولت روسیه واگذار کند. 
البته همیشه بهتر است که امن باقی بمانید. اما این را نیز باید بدانید که درحالی که دولت‌ها به صورت گسترده از استفاده از محصولات کاسپراسکای دوری می‌کنند اما استفاده از این نرم‌افزار برای مصارف شخصی بدون اشکال شناخته شده است. با وجود بیانیه‌ی اتحادیه اروچا محصولات کاسپراسکای هنوز به صورت عمومی به عنوان «بدافزار» تأیید نشده است. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

lol

دوشنبه, 28 خرداد 1397

>>معملوم نیست

پاسخ

متخصص

دوشنبه, 28 خرداد 1397

بله دیگه کسپرسکی تمام ویروس ها و جاسوس افزارهای اروپایی و آمریکایی رو کشف و نابود کرده بایدم تحریمش کنن.
آنتی ویروس های آمریکایی و اروپایی اول ویروس میسازن بعد فایل آنتی ویروسش رو میدن و میگن شناسایی شد و از بین بردیمش.
مرگ بر منافق...

پاسخ

ناصر

دوشنبه, 28 خرداد 1397

جوک نگو........

پاسخ

امید

جمعه, 01 تیر 1397

چند ساله همه سایتا از جمله همینجا تبلیغ آشغال های روسی رو می کنن منم هر دفه چیزی نوشتم سربازای گمنام یا خودتون پاکش کردین!!!
این خبر هماهنگ شده واسه پخش ؟! :))

پاسخ

ثبت نظر