اپلیکیشن Android Messages، به کامپیوترهای دسکتاپ می‌آید

اپلیکیشن Android Messages، به کامپیوترهای دسکتاپ می‌آید

گوگل از امروز امکان پشتیبانی مرورگر دسکتاپ را برای اپلیکیشن Android Messages فراهم کرده است. از حالا به بعد می‌توانید با کامپیوتر خود پیام کوتاه فرستاده و پیام‌هایی که روی گوشی شما آمده را مشاهده کنید. گوگل می‌گوید که این قابلیت از امروز تا آخر هفته در دسترس کاربران اندروید قرار خواهد گرفت. متن، عکس و استیکر نیز در نسخه‌ی وب موجود خواهد بود. 
برای شروع باید در وب‌سایت Android Messages یک کد QR را با استفاده از نسخه‌ی موبایل این اپلیکیشن اسکن کنید تا این دو نسخه با یکدیگر سینک یا به عبارتی همگام شوند. 
 این یکی از قدم‌های گوگل برای پروژه‌ی RCS درون Messages است که چیزی شبیه به SMS اما بسیار پیشرفته‌تر است. اگر این اپلیکیشن بخواهد رقیبی برای آی‌مسیج، واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و دیگر پلتفرم‌های چت باشد باید حتماً یک نسخه‌ی دسکتاپ نیز داشته باشد. اپلیکیشن الو نیز به همین هدف ساخته شده بود اما گوگل تصمیم گرفت که دیگر روی این اپلیکیشن شکست خورده سرمایه گذاری نکند و همه‌ی تمرکز خود را روی Android Messages قرار دهد. چرا که این اپلیکشن که به عنوان اپلیکیشن پیام رسان به صورت پیش‌فرض روی همه‌ی گوشی‌های اندرویدی است بیشترین شانس را برای موفقیت دارد. با استفاده از تکنولوژی RCS شما می‌توانید علاوه بر چت کردن تصویر و ویدئو نیز بفرستید. تنها نقطه ضعف این تکنولوژی این است که امکان رمزگذاری سرتاسری وجود ندارد. 
گوگل قابلیت‌های دیگری را نیز به Android Messages  اضافه کرده است که شامل گیف، پاسخ هوشمند و امکان کپی و پیست آسان پیام‌های کد احراز هویت دوعاملی می‌شود. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر