اوپو فایند ایکس با دوربین کشویی، تمام صفحه و بدون ناچ معرفی شد

اوپو فایند ایکس با دوربین کشویی، تمام صفحه و بدون ناچ معرفی شد

امروز گوشی اوپو فایند ایکس با دوربین کشویی، تمام صفحه و بدون ناچ معرفی شد. این گوشی دارای نسبت صفحه نمایش به پنل جلویی 93.8 اینچی است.

اگر به گوشی‌های معرفی شده در سال 2018 نگاهی بیندازیم می‌بینیم در اغلب آن‌ها قسمتی در بالای گوشی به عنوان ناچ قرار گرفته است که این بخش محل قرارگیری دوربین سلفی و سنسورهای حیاتی بود.

برای اولین اپل با عرضه آیفون X ناچ را به گوشی‌های هوشمند آورد اما در ابتدا این بخش بالایی گوشی در بین کاربران، منتقدان و حتی کمپانی‌ها طرفداری پیدا نکرد و عده زیادی آن را نقد کردند. با این وجود بعد از اندکی شاهد ترند شدن ناچ در گوشی‌های هوشمند بودیم.

به تازگی و با عرضه گوشی Oppo Find X  شاهد توقف این روند هستیم. شرکت اوپو امروز از گوشی جدیدی به نام اوپو فایند ایکس با نمایشگر تمام صفحه رونمایی کرده است که واقعاً تمام صفحه است! حتی ناچ بالای گوشی‌های 2018 را هم در این گوشی نمی‌بینیم.

مشخصات اوپو فایند ایکس

صفحه نمایش

گوشی جدید اوپو از یک صفحه نمایش 6.42 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به واسطه نداشتن ناچ بالای صفحه نمایش و همچنین خمیدگی لبه‌های صفحه نمایش، شاهد نسبت صفحه نمایش به پنل جلویی 93.8 درصدی هستیم.

دوربین کشویی اصلی و سلفی

دوربین سلفی در این گوشی حذف نشده است بلکه اوپو بخشی کشویی به این کوشی اضافه کرده است که دوربین سلفی و حتی دوربین اصلی گوشی را دربر می‌گیرد. اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) اولین گوشی نیست که از این روش جدید در طراحی گوشی خود استفاده کرده است بلکه پیشتر ویوو نکس دقیقاً از ایده دوربین کشویی با هدف حذف ناچ بالایی گوشی بهره برده بود.

اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) از دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0و دوربین اصلی دوگانه 16 مگاپیکسلی (f/2.0) و 20 مگاپیکسلی (f/2.2) بهره می‌برد.

دوربین اصلی این گوشی به قابلیت‌های تشخیص فاز، فوکوس خودکار، تشخیص چهره، HDR و پارنوما و... بهره می‌برد.

دوربین کشویی اصلی و سلفی اوپو فایند ایکس

دوربین کشویی اصلی و سلفی اوپو فایند ایکس

مشخصات سخت افزاری

این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 845 هشت هسته‌ای (با فرکانس‌های 2.8 گیگاهرتز Kryo 385 Gold برای چهار هسته و فرکانس 1.7 گیگاهرتز Kryo 385 Silver برای چهار هسته دیگر) با پردازنده گرافیکی Adreno 630 بهره می‌برد.

اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. البته ممکن است بسته به کشور مشخصات سخت افزاری این گوشی متفاوت باشد.

قابلیت‌های امنیتی

این گوشی برای باز کردن گوشی از سنسور اثر انگشت بهره نمی‌برد اما به لطف دوربین سلفی خود می‌تواند با اسکن سه بعدی چهره، قفل گوشی را باز کند. هرچند هنوز هم درباره امینت قابلیت Face Unlock این گوشی اطلاعات چندانی در دست نیست اما کمپانی اوپو قبلاً هم این قابلیت را در اوپو R15 پرو استفاده کرده بود و نتیجه خوبی هم گرفته بود.

قیمت و زمان عرضه

اوپو تصمیم گرفته است برخلاف سابق (که گوشی‌هایش را تنها برای آسیا عرضه می‌کرد)، این گوشی را به صورت جهانی عرضه کند. بنابراین اوپو این گوشی را در ماه آگوست به صورت جهانی عرضه خواهد کرد.

این گوشی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قسمتی حدود 1156 دلار خواهد داشت.

سایر ویژگی

  • باتری 3730 میلی آمپر ساعتی، غیرقابل تعویض
  • سیستم عامل اندروید 8.1
  • شارژ سریع VOOC (تکنولوژی مخصوص به خود کمپانی اوپو برای شارژ سریع)
  • مجهز به کورنینگ گوریلا گلس 5
  • رنگ‌های آبی یخی و قرمز

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: cnet و gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر