تعداد کاربران فعال ماهیانه اینستاگرام از مرز یک میلیارد گذشت

تعداد کاربران فعال ماهیانه اینستاگرام از مرز یک میلیارد گذشت

تعداد کاربران فعال ماهیانه اینستاگرام امروز از مرز یک میلیارد گذشت. با عرضه قابلیت IGTV احتمال اینستاگرام به رقیبی قدرتمند برای یوتیوب و فیسبوک تبدیل خواهد شد.

اینستاگرام شبکه اجتماعی پرقدرتی است که اولین بار در سال 2010 نسخه iOS آن منتشر شد و چندی بعد شاهد عرضه نسخه اندروید آن بودیم.

در ابتدا هدف این شبکه اجتماعی تنها به اشتراک‌گذاری تصاویر بود اما بعد از اینکه فیسبوک با مبلغ 1 میلیارد دلار اینستاگرام را خریداری کرد، دائما به‌روز رسانی‌هایی برای این شبکه اجتماعی عرضه شد. این روند دائمی به‌روزرسانی‌ها و اضافه شدن قابلیت‌هایی همچون امکان اشتراک ویدیو، استوری، امکان قرار دادن لینک در استوری و... باعث شد نه تنها کاربران زیادی جذب اینستاگرام شوند بلکه کسب و کارها هم به استفاده تجاری از اینستاگرام روی بیاورند.

روز گذشته اینستاگرام یکی از مهمترین به‌روز‌رسانی‌های کل زمان حیاتش را تجربه کرد و با ارائه قابلیت IGTV یا همان اینستاگرام تی وی، محدودیت اشتراک ویدیوهای 1 دقیقه‌ای را از بین برد. بنابراین از این به بعد کاربران می‌توانند ویدیوهایی تا سقف 60 دقیقه را از طریق اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

امروز اینستاگرام علاوه بر رونمایی از IGTV، یک میلیاردی شدن تعداد کاربران فعال ماهیانه خود را هم اعلام کرد. با این اوصاف هر سه ماه یک بار تعداد کاربران اینستاگرام حدود 5 درصد رشد می‌کنند که این رقم نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی همچون اسنپ چت و فیسبوک بسیار بیشتر است.

رشد تعداد کاربران اینستاگرام و گذشتن از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه

رشد تعداد کاربران اینستاگرام و گذشتن از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه

آمارها نشان می‌دهد که اسنپ چت تقریبا با رشد 2.13 درصدی کاربران مواجه است و به این ترتیب تا سه ماه اول سال 2018 حدودا 192 میلیون کاربر دارد. حتی فیسبوک هم که کمپانی مادر اینستاگرام است، از نظر رشد با اینستاگرام قابل قیاس نیست. فیسبوک با رشد 3.14 درصدی (1.86 درصد کمتر از اینستاگرام) توانسته است 2 میلیارد و 196 میلیون کاربر فعال ماهیانه را به خود جذب کند. با این اواصاف اصلا بعید نیست که اینستاگرام در آینده‌ای نه چندان دور گوی رقابت را از فیسبوک برباید. مطمئنا سرویس جدید IGTV هم در رسیدن به این هدف به اینستاگرام کمک خواهد کرد.

پیشنهاد فیسیت : امکان پخش ویدیوهای یک ساعته (IGTV) در اینستاگرام از امروز ممکن می‌شود

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر