استرالیا اپل را به دلیل نقض حقوق مصرف کننده به جریمه 6.7 میلیون دلاری محکوم کرد

استرالیا اپل را به دلیل نقض حقوق مصرف کننده به جریمه 6.7 میلیون دلاری محکوم کرد

استرالیا اپل را به دلیل نقض حقوق مصرف کننده به جریمه 6.7 میلیون دلاری محکوم کرد. دلیل دادگاه استرالیا خراب شدن دستگاه کاربران به دلیل ارور 53 و عدم پشتیبانی اپل بوده است.

دادگاهی در استرالیا اپل را به پرداخت جریمه 6.7 میلیون دلاری محکوم کرد. دلیل این محکومیت عدم رعایت حقوق مشتری به موجب ارور 53 اعلام شده است.

چندین مدت قبل برخی کاربران آیفون 6 که دکمه هوم گوشی خود) که سنسور اثر انگشت در آن قرار دارد( را تعمیر کرده بودند و یا به دلیل ضربه مجبور به تعویض نمایشگر و یا سایر قطعات گوشی شده بودند، بعد از آپدیت سیستم عامل خود به iOS9 با خطای 53 مواجه شده بودند.

بعد از نمایش این خطا عملا آیفون و یا آیپد کاربران کاملا از دسترس خارج شده و گوشی قفل می‌شود. قسمت بد ماجرا اینجاست که تمامی اطلاعات شخصی کاربر برای همیشه از دسترس خارج شده و امکان بازیابی این اطلاعات وجود ندارد.

اپل این مشکل را خطای مربوط به سیستم امنیتی تشخیص هویت دستگاه اعلام کرده بود. در اصل اپل مدعی بود که این مشکل به دلیل تعمیر دستگاه توسط تعمیرکاران غیرمجاز که نماینده اپل نبوده‌اند به وجود آمده است. این مسئله به این معناست که کاربران آیفون و آیپدها مجبورند از تعمیرکاران مجاز اپل سرویس بگیرند اما از آنجایی که هزینه تعمیر دستگاه‌های اپل زیاد است، این اتفاق حق انتخاب کاربر را کاملا از بین می‌برد.

مسئله دیگر اینجاست که اپل این مسئله را اطلاع رسانی نکرده بوده و هیچ هشداری به کاربران این دستگاه‌ها برای تعمیر در نمایندگی‌های غیر مجاز نداده بود.

به گزارش خود اپل 5000 کاربر آیفون و یا آیپد دچار این ارور 53 شده‌اند و عملا دستگاه خود را از دست داده‌اند. جالب اینجاست که اپل برای رفع مشکل این کاربران هیچ اقدامی نکرده است؛ بلکه نمایندگان اپل به مشتریان خود اعلام کرده‌اند به دلیل تعمیر دستگاه در تعمیرگاه‌هایی به جز نمایندگی اپل، راهکاری برای مشکل آن‌ها وجود ندارد.

از آنجایی که در یک دوره 12 ماهه و تا آخر فوریه 2016 بیش از 275 کاربر استرالیایی با این مشکل مواجه شده‌اند، کمیسیون ACCC استرالیا به دلیل نقض حقوق مصرف کننده، اپل را محکوم به پرداخت جریمه 6.7 میلیون دلاری کرده است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: appleinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر