به زودی اگر هک شوید فایرفاکس به شما اطلاع می‌دهد

به زودی اگر هک شوید فایرفاکس به شما اطلاع می‌دهد

با وجود اتفاقات بدی که به صورت روزانه در اینترنت رخ می‌دهد بسیاری از مردم نمی‌دانند که حساب‌های اینترنتی‌شان هک شده یا خیر. برای مقابله با چنین مشکلی تروی هانت، سازنده‎ی سایت  Have I Been Pwned  برای ساخت نسخه‌های بعدی فایرفاکس با شرکت موزیلا همکاری می‌کند. 
قابلیت جدید  Firefox Monitor نام دارد که به کاربران همکان دسترسی به پایگاه داده  Have I Been Pwned دسترسی داشته باشند. کاربران می‌توانند در Firefox Monitor آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا ببینند حسابشان هک شده یا خیر. 
میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از فایرفاکس استفاده می‌کنند. هانت در یک پست وبلاگی از از این همکاری خبر داد و گفت که این قابلیت کاربران فایرفاکس را افزایش خواهد داد. 
آبان ماه سال گذشته موزیلا اعلام کرد که قصد ایجاد دسترسی رایگان به پایگاه داده HIBP را در فایرفاکس فراهم خواهد کرد تا زمانی که حساب کاربری هک شد این سیستم به آن‌ها هشدار دهد. 
Firefox Monitor نه تنها در صورت هک شدن کاربر را در جریان قرار می‌دهد بلکه توصیه‌هایی نیز برای امن کردن حساب کاربری خواهد کرد. 
موزیلا همچنین قصد دارد یک سیستم هشدار بسازد تا در صورت هک شدن به کاربر خبر بدهد. البته این قابلیت هنوز در مرحله آزمایش است. این شرکت برای ساخت تکنولوژی جدید خود با Cloudflare و HIBP همکاری می‌کند. 
Firefox Monitor هفته‌ی آینده برای 250 هزار کاربر به صورت آزمایشی منتشر خواهد شد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر