هک باتری موبایل، روشی بکر برای نفوذ به گوشی

هک باتری موبایل، روشی بکر برای نفوذ به گوشی

هک باتری موبایل روشی جدید برای دسترسی به اطلاعات حیاتی کاربران موبایل از جمله رمزهای عبور آن‌هاست. این روش در حال حاضر به صورت شبیه سازی شده بررسی شده است.

امنیت و تهدیدات امنیتی همواره مثل موش و گربه به دنبال هم هستند. هکرها همواره با روش‌های هوشمندانه‌ای راه‌هایی برای نفوذ به سیستم کاربران پیدا می‌کنند و محققان امنیتی نیز همواره روش‌هایی برای جلوگیری از آسیب سیستم.

این بار روشی جدید و البته بکر برای هک کردن گوشی کاربران ابداع شده است. این روش که در حال آزمایش است و تنها در مرحله شبیه‌سازی است، با ثبت و تحلیل جریان برق گوشی اطلاعات مهمی را به دست می‌آورد. درواقع هکرها با استفاده از یک میکروکنترلر در باتری گوشی، جریان انرژی ورودی و خروجی باتری را اندازه‌گیری می‌کنند.

به‌این‌ترتیب مهاجمان با هک باتری موبایل می‌توانند حروفی که تایپ کرده‌اید، برنامه‌ای که در حال تایپ در آن هستید، آخرین باری که از دوربین استفاده کرده‌اید و حتی تماس‌های تلفنی شما را تشخیص بدهند.

بعلاوه هکرها با کنترل برق مصرفی اجزای مختلف گوشی مانند سی پی یو، پردازنده گرافیکی، صفحه نمایش و DRAM حتی می‌توانند وب سایت‌هایی که قربانی در حال بازدید از آن‌ها هست را هم تشخیص دهد و حروف تایپ شده را هم بفهمد. به‌این‌ترتیب با یک بدافزار ساده مواجه نیستیم بلکه پای یک کیلاگر (keylogger) حرفه‌ای در میان است که به‌راحتی می‌تواند اطلاعات حساس کاربران، ازجمله اطلاعات حساب بانکی قربانی را به سرقت ببرد.

هک موبایل روش خطرناکی است زیرا همه فعالیت‌هایی که در موبایل انجام می‌دهیم از باتری استفاده می‌کند بنابراین عملاً وقتی باتری به این مشکل دچار شود به جز تعویض باتری راه‌حلی برای خلاصی از شر آن وجود ندارد.

این روش جدید و البته آزمایشی هک باتری موبایل که تاکنون در دنیای واقعی مشاهده نشده است، درصورتی‌که باتری در حال شارژ باشد نمی‌تواند اطلاعاتی را به دست هکر برساند اما این نمونه حمله در شرایطی که موبایل در حال استفاده است و البته خارج از شارژ است رخ می‌دهد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: neowin و daily mail


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

م

دوشنبه, 07 مهر 1399

خیلی خوبه حرف نداره

پاسخ

ثبت نظر