تلگرام با قابلیت‌های بسیاری برای اندروید و iOS آپدیت شد، قابلیت‌های نسخه 4.8.10 تلگرام

تلگرام با قابلیت‌های بسیاری برای اندروید و iOS آپدیت شد، قابلیت‌های نسخه 4.8.10 تلگرام

تلگرام با قابلیت‌های بسیاری برای اندروید و iOS آپدیت شد. نسخه 4.8.10 تلگرام برای اندروید و نسخه 4.8.3 آن برای iOS با قابلیت‌های بسیار جالبی همراه است.

ساعاتی پیش تلگرام، پیام رسان محبوب و امن، برای هر دو نسخه اندروید و iOS آپدیت شد. نسخه 4.8.3 این پیام رسان برای سیستم عامل iOS و نسخه 4.8.10 تلگرام برای سیستم عامل اندروید هم اکنون در دسترس کاربران است.

تلگرام با این به‌روز‌رسانی، قابلیت‌های بسیار و جدیدی را به همراه داشته است که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

امکان تغییر مدیا ارسالی و اضافه کردن کپشن

تا پیش از به‌روز‌رسانی اخیر، امکان ویرایش تصویر و ویدیو (در واقع مدیاهای به اشتراک گذاشته شده) وجود نداشت اما از حالا به بعد در صورتی که تصویر یا ویدیویی را اشتباهی ارسال کنید، می‌توانید آن را ویرایش کرده و حتی کپشن به آن اضافه کنید.

برای این کار کافی است روی مدیا به اشتراک گذاشته شده ضربه زده و گرینه Edit را انتخاب کنید. حالا می‌توانید کپشن دلخواه را به مدیا اضافه کنید. سپس روی دکمه اتچ ضربه زده و مدیا دلخواه را انتخاب کنید. به همین سادگی مدیا شما تغییر خواهد کرد.

پخش ویدیو و پیام صوتی دو برابر سریع‌تر

پیام صوتی یکی از قابلیت‌های خوب تلگرام است اما شاید شما از طولانی بودن پیام‌های صوتی که برایتان ارسال می‌شود خسته شده باشید. تلگرام در آپدیت جدیدش برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده است. از حالا به بعد می‌توانید پیام‌های ویدیویی و صوتی خود را دو برابر سریع‌تر ببینید و یا بشنوید.

 

پخش پیام صوتی دو برابر سریع تر در آپدیت جدید تلگرام

پخش پیام صوتی دو برابر سریع تر در آپدیت جدید تلگرام

علامت گذاری چت‌ها در حالت‌های خوانده شده یا خوانده نشده

تلگرام در نسخه جدیدش راهی ساده برای خلاصی از شر نوتیفیکشن‌های کانال‌هایی که دائما پست‌هایی را ارسال می‌کنند در نظر گفته است. می‌توانید انگشت خود را کمی روی چت مورد نظر نگه دارید سپس گزینه mark as read را انتخاب کنید. حتی برای نادیده گرفتن پیام‌های ارسالی در چت‌های غیر ضروری هم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

از طرف دیگر اگر نیاز است دوباره چتی را بخوانید و می‌خواهید این موضوع را فراموش نکنید کافی است دوباره انگشت خود را روی چت نگه دارید و سپس گزینه Mark as unread را انتخاب کنید تا بعدا به یاد داشته باشید که چت را مرور کنید.

اشتراک مخاطب به همراه اطلاعات اضافی

گاهی نیاز است تا علاوه بر یک شماره از مخاطب، سایر اطلاعات او مانند شماره‌های دیگرش، آدرس ایمیلش و... را هم به اشتراک بگذارید. در نسخه 4.8.10 تلگرام این قابلیت به برنامه اضافه شده است. از حالا به بعد می‌توانید هر اطلاعاتی از مخاطب را به راحتی به اشتراک بگذارید.

تماشای ویدیو در حالت تصویر در تصویر

در آپدیت جدید تلگرام می‌توانید ویدیوها را به صورت تصویر در تصویر (picture-in-picture) مشاهده کنید. کافی است روی علامت دو مربع تو در تو بالای ویدیو ضربه بزنید.

نمایش تصویر در تصویر ویدیو

نمایش تصویر در تصویر ویدیو

قابلیت‌های افزوده شده دیگر به نسخه اندروید تلگرام

لینک دار کردن متن

در نسخه 4.8.10 تلگرام کاربران اندروید می‌توانند متنی را به صورت لینک نمایش دهند. برای این کار کافی است متن مورد نظرتان را وارد کنید و پس از انتخاب کل متن و یا قسمتی از آن، روی علاکت "..." ضربه زده و گزینه Create link را انتخاب کرده و لینک دلخواهتان را وارد کنید. به این ترتیب متن شما به صورت لینک در خواهد آمد.

امکان لینک دار کردن متن در نسخه 4.8.10 تلگرام

امکان لینک دار کردن متن در نسخه 4.8.10 تلگرام

 

لغو ارسال پیام قبل از ارسال

از حالا به بعد در نسخه اندروید تلگرام می‌توانید قبل از اینکه پیام‌تان ارسال شود با انتخاب گزینه cancel، ارسال را متوقف کنید.

پیش نمایش چت‌ها

با آپدیت جدید تلگرام می‌توانید با ضربه زدن روی تصویر پروفایل و نگه داشتن انگشت روی آن، پیش نمایشی از چت را داشته باشید. این قابلیت در ابتدا تنها در تلگرام X وجود داشت و حالا به اندروید آمده است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: تلگرام

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر